DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir araştırma fikri ortaya koyabilir ve ona uygun araştırma deseni tasarlayabilirler. 2) Bir araştırmanın yazılması ve yayınlanması ile ilgili süreçlere hakim olurlar. 3) Anket, deneysel desen, örtük ölçümler, biyolojik ölçümler, meta-analiz gibi araştırma yöntemlerini tartışabilirler. 4) Açık bilim çerçevesinde araştırma sürecini inceleyebilirler. 5) Araştırma boyunca uyulması gereken etik kuralları açıklayabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, bir araştırmanın başından (araştırma fikrinin ortaya konması ve desenin tasarlanması) sonuna (araştırmanın yazılması ve yayınlanması) kadar yürütülmesinde izlenmesi gereken yollar ve çeşitli araştırma yöntemlerine (anket, deneysel desen, örtük ölçümler, biyolojik ölçümler, meta-analiz, vb.) dair bilgileri açık bilim mantığı çerçevesinde güncellemek ve yeni yaklaşımları tartışmaktır. Derste, bilimsel araştırma yöntemleri süreç ve pratik sorunlar açısından ele alınacak olup, bir araştırmanın tüm aşamalarında uyulması gereken etik kurallar üzerinde durulmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Temel Araştırma Yöntemleri Konuları I | 2. Hafta | Temel Araştırma Yöntemleri Konuları II | 3. Hafta | Ölçüm Kavramları | 4. Hafta | Gözlemsel Yöntemler | 5. Hafta | Anket Çalışmaları I | 6. Hafta | Anket Çalışmaları II | 7. Hafta | Deneysel Desenler | 8. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Analizi | 9. Hafta | Araştırma Etiği I | 10. Hafta | Araştırma Etiği II | 11. Hafta | Araştırma Etiği III | 12. Hafta | Araştırma Etiği IV | 13. Hafta | Araştırma Etiği V | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Dunn, D. (2013). Research methods for social psychology (2. baskı). John Wiley & Sons. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Mini-Sınav | 4 | 30 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 2 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 155 | 155 | Toplam İş Yükü | | | 301 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |