Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Hemşirelik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİDOĞAN YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ HSH344 - 2 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Reyyan Gürel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dünyada ve ülkemizde yenidoğanın sağlığının durumunu açıklar.
2) Yenidoğan sağlığını etkileyen faktörleri açıklar.
3) Yenidoğanda ağrıyı değerlendirir.
4) Yenidoğanda etik durumları açıklar.
5) Yenidoğanda yüksek riskli durumları ve bakımın temel ilkelerini eleştirel düşünme becerilerini kullanarak planlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders öğrenciye yenidoğan yoğun bakım ünitesinde yatan yenidoğanların ileri hemşirelik yönetimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Program Tanıtımı, Dünyada Ve Ülkemizde Yenidoğanın Sağlığının Durumu
2. Hafta Yenidoğan Sağlığını Etkileyen Faktörler
3. Hafta Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesinin Yapılanması Ve Özellikleri
4. Hafta Yenidoğanların Değerlendirilmesi Ve Bakımı (Video izletme)
5. Hafta Yenidoğanların Değerlendirilmesi Ve Bakımı
6. Hafta ARA SINAV
7. Hafta Yenidoğanın Beslenmesi
8. Hafta Yenidoğan Etiği
9. Hafta Yenidoğan ve Ağrı
10. Hafta Riskli Yenidoğan ve Bakımı
11. Hafta Yenidoğanın Yoğun Bakımdan Eve Geçişi
12. Hafta Seminer sunumu (öğrenci) (yenidoğanda termoregülasyon, yenidoğanın transportu, ebeveyn-bebek etkileşimi, )
13. Hafta Seminer sunumu (öğrenci) (kanguru bakımı, yenidoğanda ilaç tedavisi, yenidoğanda palyatif bakım )
14. Hafta Dersin Değerlendirmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Özek, E. ve Bilgen, H.S. (2018). Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği. Güneş Tıp Kitabevi, Ankara.
2. Karaböcüoğlu, M. ve Köroğlu, T.F. (2008). Çocuk Yoğun Bakım Esaslar Ve Uygulamalar, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul.
3. Şahinoğlu, A.H. (2011). Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri, 3. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
4. McKinney, E.S., James, S.R., Murray, S.S. ve Ashwill, J.W. (2009). Maternal-Child Nursing. Saunders, Philadelphia.
5. Çavuşoğlu, H. (2013). Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara.
6. Yurdakök, M. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, 2. Baskı, Rotatıp Kitabevi, Ankara.
7. Adams ED, Towle MA. (2009). Pediatric Nursing Care. Pearson Ed. Inc., New Jersey.
8. Ricci SS. (2007). Essentials of Maternity, Newborn, and Women's Health Nursing. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia
9. http://www.neonatology.org.tr/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev130
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1      X    
P2  X     X     X
P3  X        
P4    X   X     X
P5          X
P6          X
P7  X        
P8         
P9         
P10        X  
P11    X   X     X
P12      X     X
P13    X   X   X   X
P14        X  
P15         
P16