Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fizik değerlendirmenin temel ilkelerini ve fizik değerlendirme yöntemlerini bilir. 2) Sağlıklı/hasta erişkin bireyin fiziksel değerlendirmesini objektif ve subjektif verileri kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımlar doğrultusunda yapar. 3) Sistemlerin yapı ve fonksiyonlarında normal dışı bulguları tanımlar. 4) Sistemlere özgü fizik değerlendirmede hastalıklarda görülen semptomların değerlendirmesini yapabilir. 5) Hastada fiziksel tanılamada elde ettiği bulguları hemşirelik sürecini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çözer. 6) Fizik değerlendirmede elde ettiği veriler ile hastasının bakımını planlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Program Tanıtımı , Fizik değerlendirmenin temel ilkeleri, hasta öyküsü alma, fizik değerlendirme yöntemleri(İnspeksiyon, Oskültasyon, Perküsyon, Palpasyon)
2. Hafta
Deri ve eklem hastalıklarında fizik değerlendirme
3. Hafta
Baş, göz, kulak burun ve boğazın rahatsızlıklarında görülen semptomlarda fizik değerlendirme
4. Hafta
Kardiyovasküler sistem rahatsızlıklarında fizik değerlendirme
5. Hafta
Kardiyovasküler sistem rahatsızlıklarında fizik değerlendirme
6. Hafta
Ara sınav
7. Hafta
Solunum sistemi hastalıklarında fizik değerlendirme
8. Hafta
Üriner sistem hastalıklarında fizik değerlendirilme
9. Hafta
Nörolojik sistem hastalıklarında fizik değerlendirilme
10. Hafta
Seminer Sunumu (öğrenci)Hemşirelik Uygulamalarında fizik değerlendirmeye yönelik kanıt temelli yaklaşımlar
11. Hafta
Seminer Sunumu (öğrenci)Hemşirelik Uygulamalarında fizik değerlendirmeye yönelik kanıt temelli yaklaşımlar
12. Hafta
Kas iskelet sisteminin hastalıklarında fizik değerlendirme ve hemşirelik bakımı
13. Hafta
Seminer Sunumu (vaka / senaryo sunumları)
14. Hafta
Seminer Sunumu (vaka / senaryo sunumları)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Sabuncu N., Ay FA. (eds). Klinik Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010. 2. Güldal D., Aydın A., Özçakar N., Kliniğe giriş öykü ve fizik muayene, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi, İzmir, 2010 3. Nuray Enç, Hilal Uysal, Zeliha Tülek, Havva Öz Alkan. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene; 2015; Nobel Tip Kitabevi 4. Aslan Eti F. Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2017
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
14
28
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
134
Toplam İş Yükü / 30
4,46
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ