DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Sevcan Avcı Işık Doktor Öğretim Üyesi Elif Budak Ertürk Doktor Öğretim Üyesi Banu Çevik Öğretim Görevlisi Reyyan Gürel Öğretim Görevlisi Emine Nevin Çelikateş Araştırma Görevlisi Tuğçe Uçgun . Sbf Kurul
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karmaşık sağlık sorunu olan bireyin, ailenin ve toplumun bakım gereksinimlerini fonksiyonel sağlık örüntüleri doğrultusunda tanılayabilecektir. 2) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplum için duruma özgü uygulanabilecek hemşirelik girişimlerine karar verebilecektir. 3) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun bakım gereksinimlerine uygun hemşirelik bakımını yasal ve etik ilkeler doğrultusunda verebilecektir 4) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik öğretim/eğitim yapabilecektir. 5) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun hemşirelik bakımında uygulama becerisini geliştirebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Üçüncü yılı izleyen yaz döneminde klinik alanlarda gerçekleştirilir |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Klinik Uygulama (5 gün) | 2. Hafta | Klinik Uygulama (5 gün) |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | -Adam S., Osborne S. (2017) Critical Care Nursing: Science and Practice.3.ed. Oxford: OxfordUniversity Press -Akbayrak N, İlhan SE, Ançel G, Albayrak S.A. (2007). Hemşirelik Bakım Planları (Dahiliye-Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-sosyal Boyut). 1. Baskı. Alter Yayıncılık:Ankara -Akyol AD.(2017) Yoğun Bakım hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi -Carpenito L. (2012) Çeviren: Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri -Erdemir F., Kav S., Akman Yılmaz A.(2017) Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması(NIC). Çev.Bulechek GM., Butcher HK., Doctherman JM. Wagner C. Nobel Tıp Kitapevi.6.Baskı -Sütçü Çiçek H., Özdemir L. (2016). Hemşirelik Bakımını Planlama. İnanılmaz Kolay. Wolters Kluwer-Nobel (Çeviri) -Taşkın L. Eroğlu K. ve diğ. (2019). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum Ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık. Ankara -Törüner E. K., Büyükgöneneç L. (2017) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Ankara Nobel Tıp Kitabevi |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Uygulama | 10 | 6 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 60 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Var |
| |