Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Hemşirelik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ HSH319 - 2 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Ebru Akgün Çıtak
Doçent Doktor Elif Ok
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kendi çatışma çözme yöntemlerini fark edebilecektir.
2) İletişim becerilerini geliştirebileceklerdir.
3) Sorun çözme becerilerini geliştireceklerdir.
4) Çatışma çözme becerilerini geliştirebileceklerdir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders ile ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIÖğrencilerin çatışma yönetme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir. Dersin kapsamında, kişilerarası çatışmaların tanımı, türleri, nedenleri ve çatışmaları etkili bir şekilde yönetebilmek için gereken iletişim becerileri yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çatışmanın Tanımı,Çatışma Türleri,Çatışma Nedenleri
2. Hafta Algı-Önyargı
3. Hafta Yükleme Kuramı
4. Hafta Kendini Tanıma
5. Hafta İletişim Becerileri ve Çatışma (Bendili -Geribildirim)
6. Hafta İletişim Becerileri ve Çatışma ( Sözsüz İletişim )
7. Hafta İletişim Becerileri ve Çatışma (Dinleme )
8. Hafta I. Ara Sınav--İletişim Becerileri ve Çatışma (Empati )
9. Hafta Davranış Tipleri (Atılganlık, pasif davranış, saldırgan davranış, manüplatif davranış)
10. Hafta Öfkeyle Baş etme ve Öfkeli Bireye Yaklaşım-Başetme
11. Hafta Duygu ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri
12. Hafta Davranışa Yönelik Baş Etme Yöntemler
13. Hafta Çatışma Çözüm Yöntemleri, Problem çözme yöntemi
14. Hafta Ödev Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Üstün, B, Demir, S.(2018) Hemşirelikte İletişim, Akademi yayıncılık
- Üstün, B., Akgün, E., Partlak, N. (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi , İzmir
- Cloke K., Goldsmith J. (2018) Çatışma Yönetimi, Solo Unitas Yayınevi
- Ekici D (2013) Ekici D, Cerit K, Gür E, Mert T, Türkmen S (2016) Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi, Sim Matbaası, Ankara. (ISBN -978-605-86352-2-7)

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14040
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X      
P4       
P5    X    
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16