Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sağlık durumunda farklılaşma olan birey, aile ve toplumun bakım gereksinimlerini fonksiyonel sağlık örüntüleri doğrultusunda tanılayabilecektir. 2) Sağlık durumunda farklılaşma olan birey, aile ve toplum için duruma özgü uygulanabilecek hemşirelik girişimlerine karar verebilecektir. 3) Sağlık durumunda farklılaşma olan birey, aile ve toplumun bakım gereksinimlerine uygun hemşirelik bakımını yasal ve etik ilkeler doğrultusunda verebilecektir. 4) Sağlık durumunda farklılaşma olan birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik öğretim/eğitim planlayabilecektir. 5) Sağlık durumunda farklılaşma olan birey, aile ve toplumun hemşirelik bakımında uygulama becerisini geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu ders ile ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
İkinci yılı izleyen yaz döneminde klinik alanlarda ve saha çalışması olarak gerçekleştirilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Klinik Uygulama (5 gün)
2. Hafta
Klinik Uygulama (5 gün)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Akdemir N., Birol L., (2020). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı. Akademisyen Kitapevi -Özer, S. (2019). "Olgu Senaryolarıyla" İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitapevi -Carpenito L. (2012) Çeviren: Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri -Can, G. (2019). Onkoloji Hemşireliği. 2. Baskı. Nobel Tıp Kitapevleri -Kapucu, S. Kutlutürkan, S. (2020). Hemşirelik Öğrencilerine Yönelik Onkoloji Hemşireliği. Hipokrat Kitapevi -Erdemir F., Kav S., Akman Yılmaz A.(2017) Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması(NIC). Çev.Bulechek GM., Butcher HK., Doctherman JM. Wagner C. Nobel Tıp Kitapevi.6.Baskı -Çavuşoğlu, H. (2018). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Ankara: Sistem Ofset Basımevi -Frandsen G., Pennington S.S (2014). Abram's Klinik İlaç Tedavisi Hemşireler için Akılcı İlaç Uygulamaları. Çeviri Ed. Emine İyigün, Sevinç Taştan. 10. Baskı Akademisyen Tıp kitapevi -Akın, D.(2021). Sağlık Bilimleri İçin Farmakoloji. Akademisyen Kitapevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
1
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
1
10
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Uygulama
10
8
80
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Var
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ