Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Hemşirelik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL HEMŞİRELİK BECERİLERİ HSH240 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Betül Şahin Kılınç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel Hemşirelik bilgi ve becerilerini açıklar.
2) Temel hemşirelik becerilerini kendi kendine yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel Hemşirelik Dersi, öğrencinin hemşirelik bakımında kullanacağı becerilere ait bilgi,beceri ve tutum geliştirmesini sağlar. Bu dersin sonunda öğrencilerin öğretilen becerileri yalnız başına yapabilir hale gelmesi kolaylaşır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Enfeksiyon kontrolüne ait uygulamalar
3. Hafta Yaşamsal bulgulara ait uygulamalar
4. Hafta Hareketin sürdürülmesine ait uygulamalar
5. Hafta Bireysel hijyene ait uygulamalar
6. Hafta İlaç Uygulamaları-I
7. Hafta İlaç Uygulamaları-II
8. Hafta Sıvı dengesinin sürdürülmesine ilişkin uygulamalar
9. Hafta Solunumun sürdürülmesine ilişkin uygulamalar
10. Hafta Beslenmenin sürdürülmesine ilişkin uygulamalar
11. Hafta Bağırsak boşaltımın sürdürülmesine ilişkin uygulamalar
12. Hafta Üriner boşaltımın sürdürülmesine ilişkin uygulamalar
13. Hafta Hemşirelikte sistematik yaklaşımı kullanmanın önemi
14. Hafta Genel tekrar, değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Potter PA, Perry AG. (2009). Fundamentals of Nursing. 7th Edition. Mosby Elsevier. St.Louis, Misouri, Canada.
2) Perry AG, Potter PA. (2006). Clinical Nursing Skills&Tecniques. 6th Edition. Mosby Elsevier. St.Louis, Misouri, USA
3) Lynn P. (2011). Taylor?s Clinical Nursing Skills. Çeviri Editörü: Bektaş H. (2015). Temel Hemşirelik Becerileri. Nobel kitabevi. Ankara.
4) Atabek Aştı T, Karadağ A (2013) Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. 1. Baskı. Akademi Basın Yayıncılık. İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Demonstration,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Group Work, Role Play, Laboratory Work
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Uygulama/Pratik1225
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi339
Final Sınavına Hazırlık122
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık111
Laboratuvar9981
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3  X  
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11  X  
P12    X
P13    X
P14   
P15   
P16