Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Beslenme ve Diyetetik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİMSEL YAYIN ANALİZİ VE SEMİNER BES441 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mehtap Akçil Ok
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) bilimsel makaleleri analiz edebilme becerisi kazanırlar.
2) bilimsel makaleleri sunabilme becerisi kazanırlar.
3) seminer hazırlama ve sunabilmeyi öğrenirler.
4) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesinde bilgi ve deneyim kazanır
5) Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel konuları araştırarak bunları bir rapor halinde hazırlar ve sunar, diğer sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu derste öğrencilere; besin, beslenme ve diyetetik konularında literatür taraması yapabilmeleri güncel yayınlara ulaşabilmeleri; bilimsel makaleleri okumaları, analiz edebilmeleri, seminer sunumu hazırlayıp sunabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders yönergesinin tanıtımı
2. Hafta Literatür taraması nasıl yapılır?
3. Hafta Veri Tabanları nelerdir?
4. Hafta Bilimsel Makaleye nasıl ulaşılır?
5. Hafta Beslenme ve Diyet Alanına Yönelik Araştırma Yöntemleri
6. Hafta Bilimsel makale nasıl okunmalı, analiz edilmeli ve tartışılmalı?
7. Hafta Kesitsel Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması
8. Hafta Vaka-Kontrol Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması
9. Hafta Klinik (müdahele/deneysel) Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması
10. Hafta Prospektif (uzunlamasına/longitidunal) Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması
11. Hafta Seminer konusunun belirlenmesi
12. Hafta Derleme makale yazılması
13. Hafta Seminer sunumu
14. Hafta Seminer sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARoys.baskent.edu.tr (moodle) öğrenme ve yönetim sisteminden verilen güncel ders notları ve diğer elektronik kitap vb. yardımcı kaynaklar
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje150
Makale Sunuşu450
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Rapor yazma10220
Uygulama428
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14114
Toplam İş Yükü112
Toplam İş Yükü / 303,73
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X      
P3    X      
P4  X        
P5         
P6    X   X    
P7      X    
P8      X    
P9