DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Mehtap Akçil Ok
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) bilimsel makaleleri analiz edebilme becerisi kazanırlar. 2) bilimsel makaleleri sunabilme becerisi kazanırlar. 3) seminer hazırlama ve sunabilmeyi öğrenirler. 4) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesinde bilgi ve deneyim kazanır 5) Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel konuları araştırarak bunları bir rapor halinde hazırlar ve sunar, diğer sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrencilere; besin, beslenme ve diyetetik konularında literatür taraması yapabilmeleri güncel yayınlara ulaşabilmeleri; bilimsel makaleleri okumaları, analiz edebilmeleri, seminer sunumu hazırlayıp sunabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders yönergesinin tanıtımı | 2. Hafta | Literatür taraması nasıl yapılır? | 3. Hafta | Veri Tabanları nelerdir? | 4. Hafta | Bilimsel Makaleye nasıl ulaşılır? | 5. Hafta | Beslenme ve Diyet Alanına Yönelik Araştırma Yöntemleri | 6. Hafta | Bilimsel makale nasıl okunmalı, analiz edilmeli ve tartışılmalı? | 7. Hafta | Kesitsel Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması | 8. Hafta | Vaka-Kontrol Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması | 9. Hafta | Klinik (müdahele/deneysel) Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması | 10. Hafta | Prospektif (uzunlamasına/longitidunal) Araştırma Türü Makale Sunumu ve Tartışması | 11. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi | 12. Hafta | Derleme makale yazılması | 13. Hafta | Seminer sunumu | 14. Hafta | Seminer sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | oys.baskent.edu.tr (moodle) öğrenme ve yönetim sisteminden verilen güncel ders notları ve diğer elektronik kitap vb. yardımcı kaynaklar |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 50 | Makale Sunuşu | 4 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Rapor yazma | 10 | 2 | 20 | Uygulama | 4 | 2 | 8 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 14 | 1 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 112 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |