DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Emel Aydan Oral
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı engelli gruplarına göre beslenme durumlarının belirlenmesi ve enerji-besin ögesi gereksinmelerinin saptanmasını 2) Beslenme becerilerini kullanarak uygun beslenme programlarının hazırlanması ve eğitimi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Engelilik sınıflandırması ve oluşum sebeplerini öğrenebilmek, farklı engelli gruplarına göre antropometrik ölçümleri ve beslenme bilgilerini kullanarak beslenme programlarının hazırlanması |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Engellilik Tanımı, Sınıflandırması ve Epidemiyolojisi | 2. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de Engelli Olmak, Devlet Politikalarının Geliştirilmesi | 3. Hafta | Engellilik Nedenleri | 4. Hafta | Engellilik ve Beslenme İlişkisi | 5. Hafta | Engelli Bireylerde Besin Alımını Etkileyen Faktörler | 6. Hafta | Engelli Bireylerde Görülen Yeme Davranış Bozuklukları | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Engelliliğe Eşlik Eden Diğer Hastalıklar | 9. Hafta | Engelli Bireylerde Antropometrik Ölçümler ve Beslenme Durumunun Saptanması | 10. Hafta | Fiziksel Engelli Bireylerde Beslenme | 11. Hafta | Zihinsel Engelli Bireylerde Beslenme | 12. Hafta | Engelli Bireylerde Besin Destekleri | 13. Hafta | Engelli Bireylerde Menü Planlama | 14. Hafta | Engelli Bireylerde Beslenme Eğitimi ve Multidisipliner Yaklaşımlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Baysal A. Beslenme Yenilenmiş 12. Baskı, Hatipoğlu yayınevi. Ankara. 2009 Mahan, Escott- Stump Krasuse?s Food, nutrition,&diet therapy 10th edition WB sounders company USA 2000 Köksal, G. Engellilerde Beslenme, Sağlık Bakanlığı, Ankara, 2012 Feeding and Nutrition in Children with Neurodevelopmental Disability, Peter B. Sullivan, 2009. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 2 | 28 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 2 | 14 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 14 | 1 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 128 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,26 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |