Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Beslenme ve Diyetetik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGELLİ BİREYLERDE BESLENME BES397 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Emel Aydan Oral
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Farklı engelli gruplarına göre beslenme durumlarının belirlenmesi ve enerji-besin ögesi gereksinmelerinin saptanmasını
2) Beslenme becerilerini kullanarak uygun beslenme programlarının hazırlanması ve eğitimi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEngelilik sınıflandırması ve oluşum sebeplerini öğrenebilmek, farklı engelli gruplarına göre antropometrik ölçümleri ve beslenme bilgilerini kullanarak beslenme programlarının hazırlanması
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Engellilik Tanımı, Sınıflandırması ve Epidemiyolojisi
2. Hafta Dünyada ve Türkiye?de Engelli Olmak, Devlet Politikalarının Geliştirilmesi
3. Hafta Engellilik Nedenleri
4. Hafta Engellilik ve Beslenme İlişkisi
5. Hafta Engelli Bireylerde Besin Alımını Etkileyen Faktörler
6. Hafta Engelli Bireylerde Görülen Yeme Davranış Bozuklukları
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Engelliliğe Eşlik Eden Diğer Hastalıklar
9. Hafta Engelli Bireylerde Antropometrik Ölçümler ve Beslenme Durumunun Saptanması
10. Hafta Fiziksel Engelli Bireylerde Beslenme
11. Hafta Zihinsel Engelli Bireylerde Beslenme
12. Hafta Engelli Bireylerde Besin Destekleri
13. Hafta Engelli Bireylerde Menü Planlama
14. Hafta Engelli Bireylerde Beslenme Eğitimi ve Multidisipliner Yaklaşımlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaysal A. Beslenme Yenilenmiş 12. Baskı, Hatipoğlu yayınevi. Ankara. 2009
Mahan, Escott- Stump Krasuse?s Food, nutrition,&diet therapy 10th edition WB sounders company USA 2000
Köksal, G. Engellilerde Beslenme, Sağlık Bakanlığı, Ankara, 2012
Feeding and Nutrition in Children with Neurodevelopmental Disability, Peter B. Sullivan, 2009.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14228
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7214
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje14114
Toplam İş Yükü128
Toplam İş Yükü / 304,26
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X   X
P4   
P5  X  
P6   
P7    X
P8   
P9