DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Bayram
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nörogelişimsel bozuklukları olan çocuklarda büyümenin izlenmesi, besin ögesi gereksinimlerinin tanımlanmasını öğrenirler. 2) Nörogelişimsel bozuklukları olan çocuklardaki beslenme ile ilişkili problemleri tanımayı ve çözüm üretmeyi öğrenirler 3) Nörogelişimsel bozuklukları olan çocuklardaki özel tıbbi beslenme tedavilerini öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Nörogelişimsel bozuklukları olan çocuklarda büyümenin izlenmesini, besin ögesi gereksinimlerini, beslenme ile ilişkili problemleri ile ilişkili sağlık sorunlarını ve tıbbi beslenme tedavilerini inceleyen bir derstir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocuklarda yaygın görülen nörogelişimsel bozuklukların tanımlanması | 2. Hafta | Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarda beslenme durumunun değerlendirilmesi | 3. Hafta | Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarda enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimleri, beslenme sorunları | 4. Hafta | Dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan çocuklarda beslenme durumunun değerlendirilmesi | 5. Hafta | Dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan çocuklarda enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimleri, beslenme sorunları | 6. Hafta | Entelektüel yetersizlikler ve mental retardasyon olan çocuklarda beslenme | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Spesifik Öğrenme Bozukluğu olan çocuklarda beslenme | 9. Hafta | Motor bozuklukları olan çocuklarda beslenme | 10. Hafta | Diğer nörogelişimsel bozuklukları olan çocuklarda beslenme | 11. Hafta | Makale tartışması | 12. Hafta | Makale tartışması | 13. Hafta | Makale tartışması | 14. Hafta | Makale tartışması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Clinical Paediatric Dietetic. Vanessa Shaw. 4th Edition. November 2014, Wiley-Blackwell. 2. Pediatrik Beslenmenin Esasları. Gülhan Samur. Eylül 2016, Nobel Kitapevi. 3. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition, Text Revision. February 2022, American Psychiatric Association Publishing |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 2 | 28 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 3 | 21 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 2 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 111 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |