DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Bayram
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaşam boyu özel beslenme gerektiren çocuk hastalıklarının beslenme tedavisini açıklayabilir. 2) Çocukluk çağında karşılaşılan akut durumlarda (diyare, dehidratasyon, hipoglisemi, ketozis, konstipasyon vb.) uygun beslenme tedavisini planlayabilir. 3) Hastane yatan çocuk/kronik hasta çocuk beslenmesi arasındaki farkları vurgulayabilir. 4) Hastalığa özgü mamayı ve uygun besinleri seçebilir. 5) Hasta çocuğun ailesine ve 7 yaşından büyük ise kendisine beslenme eğitimi verebilir. 6) Çocuğun beslenme durumunu değerlendirir ve gerekli önlemleri almak üzere aileye bilgi verebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( BES375) |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Doğuştan veya sonradan ortaya çıkan çocuk hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak, bu hastalıklarda uygulanan tıbbi beslenme tedavisi ilkelerini öğrenmek, vakalar üzerinde bu uygulamaları tartışabilir hale gelmek ve bu konudaki diyet çözümlerini ve hesaplamaları yapmak, uygun beslenme programlarını planlamaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Böbrek Hastalıkları | 2. Hafta | Böbrek Hastalıkları | 3. Hafta | Onkolojik Hastalıklar | 4. Hafta | Onkolojik Hastalıklar | 5. Hafta | Tip 1 Diyabetes Mellitus | 6. Hafta | Tip 1 Diyabetes Mellitus / Karbonhidrat Sayımı | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Nörolojik Hastalıklar / Ketojenik Diyet | 9. Hafta | Doğuştan Metabolizma Hastalıkları (FKÜ) | 10. Hafta | Doğuştan Metabolizma Hastalıkları (Diğer aminoasidopatiler) | 11. Hafta | Doğuştan Metabolizma Hastalıkları (Karbonhidrat metabolizması) | 12. Hafta | Doğuştan Metabolizma Hastalıkları (Yağ metabolizması) | 13. Hafta | Enfeksiyon / Yanık | 14. Hafta | Kritik Hasta Çocuk / Beslenme Desteği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Clinical Paediatric Dietetic. Vanessa Shaw. 4th Edition. November 2014, Wiley-Blackwell. 2. Pediatrik Beslenmenin Esasları. Gülhan Samur. Eylül 2016, Nobel Kitapevi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 2 | 10 | Mini-Sınav | 2 | 10 | Uygulama/Pratik | 4 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 2 | 4 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 2 | 28 | Ders Saati | 14 | 5 | 70 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 1 | 7 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |