Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Beslenme ve Diyetetik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YETİŞKİN HASTALARDA BESLENME II BES374 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Esra Köseler Beyaz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sindirim sistemi hastalıkları, böbrek, karaciğer, sinir sistemi hastalıkları ile yanık patofizyolojisini ve etiyolojisini öğreneceklerdir.
2) Hastalıkların belirtilerini ve komplikasyonlarını öğreneceklerdir.
3) Hastalıklarda tıbbi beslenme tedavi ilkelerini öğreneceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( BES373)
ÖNERİLEN DERSLEREvet, Yetişkin hastalıklarında beslenme I
DERS TANIMIBeslenmenin sağlık açısından önemini kavrayıp, pekiştirmek ve edinilmiş beslenme bilgilerini sentezleyebilmek, çeşitli hastalıklarda diyet tedavi ilkelerini öğrenmek ve pratik çalışmalarla beceri geliştirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sinir sistemi hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi
2. Hafta Yanık hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi
3. Hafta Sindirim sistemi hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi I
4. Hafta Sindirim sistemi hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi II
5. Hafta Sindirim sistemi hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi III
6. Hafta Sindirim sistemi hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi IV
7. Hafta ARA sınav
8. Hafta Böbrek hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi II
9. Hafta Böbrek hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi II
10. Hafta Kanser ve tıbbi beslenme tedavisi I
11. Hafta Kanser ve tıbbi beslenme tedavisi II
12. Hafta Karaciğer hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi I
13. Hafta Karaciğer hastalıkları ve tıbbi beslenme tedavisi I
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)Baysal A.ve ark., Diyet El Kitabı, Yenilenmiş 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1999.
2)Mahan L.K., Escott-Stump S., Karuse's Food, Nutrition and Diet Therapy, 10th Edition, W. B. Saunders Company, USA, 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev315
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık5210
Ders Saati14570
Ara Sınava Hazırlık224
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler414
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3    X   X
P4    X   X
P5  X    
P6    X  
P7    X  
P8  X    
P9