Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Beslenme ve Diyetetik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIK VE BESLENME OKURYAZARLIĞI BES258 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Koruyucu sağlık hizmetlerinin kullanımının önemini anlar
2) Semptomatik dönemde sağlık aramayı kullanır
3) Beslenme ile ilgili doğru bilinen yanlışları kavrar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBeslenme okuryazarlıgı, gıdalar ve beslenmeyle ilgili verilere erisim, analiz yapabilme, dogru karar alıp uygulayabilme, saglıklı beslenme alışkanlıklarını devam ettirme, gerekli oranlarda saglıklı gıda secimi ve tuketimi ve beslenmeni ve beslenmenin sağlığa olan etkileri konusunda var olan bilgi, yetenek ve davranısların geliştirilmesini amaçlayan bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sağlık Okuryazarlığı Tanımı,Önemi ve Bileşenleri
2. Hafta Sağlık Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler
3. Hafta Türkiye?de ve Dünya?da Sağlık Okuryazarlığının Durumu
4. Hafta Sağlık Okur Yazarlığının Kadın Sağlığına Etkisi
5. Hafta Sağlık Okur Yazarlığının Çocuk Sağlığına Etkisi
6. Hafta Sağlık Okuryazarlığı Ölçüm Yöntemleri
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Beslenme Okuryazarlığı Tanımı,Önemi ve Bileşenleri
9. Hafta Beslenme Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler
10. Hafta Türkiye?de ve Dünya?da Beslenme Okuryazarlığının Durumu
11. Hafta Beslenme Okur Yazarlığının Kadın Sağlığına Etkisi
12. Hafta Beslenme Okur Yazarlığının Çocuk Sağlığına Etkisi
13. Hafta Türkiye?de ve Dünya?da sağlık ve beslenme okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu
14. Hafta Türkiye?de ve Dünya?da sağlık ve beslenme okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROkyay P, Abacığil F. (2016). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçekleri Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması T.C. Sağlık Bakanlığı, 1025, Ankara.
Sarıyar S, Fırat Kılıç H. (2019). Sağlık Okuryazarlığının Değerlendirilmesinde Kullanılan Araçlar HUHEMFAD-JOHUFON 6(2), 126-131.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14228
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7214
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21020
Toplam İş Yükü108
Toplam İş Yükü / 303,6
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5    X  
P6  X    
P7    X  
P8     
P9      X