DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Koruyucu sağlık hizmetlerinin kullanımının önemini anlar 2) Semptomatik dönemde sağlık aramayı kullanır 3) Beslenme ile ilgili doğru bilinen yanlışları kavrar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Beslenme okuryazarlıgı, gıdalar ve beslenmeyle ilgili verilere erisim, analiz yapabilme, dogru karar alıp uygulayabilme, saglıklı beslenme alışkanlıklarını devam ettirme, gerekli oranlarda saglıklı gıda secimi ve tuketimi ve beslenmeni ve beslenmenin sağlığa olan etkileri konusunda var olan bilgi, yetenek ve davranısların geliştirilmesini amaçlayan bir derstir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sağlık Okuryazarlığı Tanımı,Önemi ve Bileşenleri | 2. Hafta | Sağlık Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler | 3. Hafta | Türkiye?de ve Dünya?da Sağlık Okuryazarlığının Durumu | 4. Hafta | Sağlık Okur Yazarlığının Kadın Sağlığına Etkisi | 5. Hafta | Sağlık Okur Yazarlığının Çocuk Sağlığına Etkisi | 6. Hafta | Sağlık Okuryazarlığı Ölçüm Yöntemleri | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Beslenme Okuryazarlığı Tanımı,Önemi ve Bileşenleri | 9. Hafta | Beslenme Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler | 10. Hafta | Türkiye?de ve Dünya?da Beslenme Okuryazarlığının Durumu | 11. Hafta | Beslenme Okur Yazarlığının Kadın Sağlığına Etkisi | 12. Hafta | Beslenme Okur Yazarlığının Çocuk Sağlığına Etkisi | 13. Hafta | Türkiye?de ve Dünya?da sağlık ve beslenme okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu | 14. Hafta | Türkiye?de ve Dünya?da sağlık ve beslenme okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- Öğrenci Sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Okyay P, Abacığil F. (2016). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçekleri Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması T.C. Sağlık Bakanlığı, 1025, Ankara. Sarıyar S, Fırat Kılıç H. (2019). Sağlık Okuryazarlığının Değerlendirilmesinde Kullanılan Araçlar HUHEMFAD-JOHUFON 6(2), 126-131. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 30 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 2 | 28 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 2 | 14 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 108 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |