DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Esen Yeşil
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Beslenme eğitimi konusunda hedef ve davranışları belirlemeyi öğrenirler. 2) Beslenme eğitimi planlamayı ve değerlendirmeyi öğrenirler. 3) Çeşitli projelerle beslenme eğitimini pekiştirirler. 4) Öğrencilerin grup şeklinde ödev hazırlamalarına olanak sağlar. 5) Eğitim konularına ilişkin kısa film, reklam ve videolar izlerler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Eğitimin Tanımı ve İlkeleri | 2. Hafta | Eğitimde Hedef ve Davranış Belirleme | 3. Hafta | Eğitim Yöntemleri ve Araçları | 4. Hafta | Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları | 5. Hafta | Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları | 6. Hafta | Klinik Beslenme Sunumları | 7. Hafta | Klinik Beslenme Sunumları | 8. Hafta | Klinik Beslenme Sunumları | 9. Hafta | Ara Sınav | 10. Hafta | Sağlıklı Beslenme ile İlgili Sunumlar | 11. Hafta | Sağlıklı Beslenme ile İlgili Sunumlar | 12. Hafta | Farklı Yaş Gruplarına Yönelik Sunumlar | 13. Hafta | Farklı İş Kollarına Yönelik Sunumlar | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1)Kutluay- Merdol, T.: Okul Öncesi dönem Eğitimi Veren kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 1990. 2)Kutluay-Merdol, T ve ark.: Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003. 3) Moats, S., & Olson, S. (Eds.). (2013). Nutrition education in the K-12 curriculum: The role of national standards: workshop summary. National Academies Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Proje
? Konuya Hakimiyet (%30)
? Materyal Hazırlama (%20)
? Ekip arkadaşları ile Uyum (%5)
? Dinleyicilerin Aktif Katılımını Sağlama (%5)
Tartışma
Anlatım
Sunum(Video, Resim, Röportaj)
Eğitim-Uygulama
Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 5 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 4 | 2 | 8 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 1 | 1 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 2 | 2 | Proje | 3 | 3 | 9 | Uygulama | 10 | 2 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 61 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |