Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Beslenme ve Diyetetik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞI BES214 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 1 2

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS2
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Esen Yeşil
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Beslenme eğitimi konusunda hedef ve davranışları belirlemeyi öğrenirler.
2) Beslenme eğitimi planlamayı ve değerlendirmeyi öğrenirler.
3) Çeşitli projelerle beslenme eğitimini pekiştirirler.
4) Öğrencilerin grup şeklinde ödev hazırlamalarına olanak sağlar.
5) Eğitim konularına ilişkin kısa film, reklam ve videolar izlerler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBeslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitimin Tanımı ve İlkeleri
2. Hafta Eğitimde Hedef ve Davranış Belirleme
3. Hafta Eğitim Yöntemleri ve Araçları
4. Hafta Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları
5. Hafta Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları
6. Hafta Klinik Beslenme Sunumları
7. Hafta Klinik Beslenme Sunumları
8. Hafta Klinik Beslenme Sunumları
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Sağlıklı Beslenme ile İlgili Sunumlar
11. Hafta Sağlıklı Beslenme ile İlgili Sunumlar
12. Hafta Farklı Yaş Gruplarına Yönelik Sunumlar
13. Hafta Farklı İş Kollarına Yönelik Sunumlar
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)Kutluay- Merdol, T.: Okul Öncesi dönem Eğitimi Veren kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 1990.
2)Kutluay-Merdol, T ve ark.: Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003.
3) Moats, S., & Olson, S. (Eds.). (2013). Nutrition education in the K-12 curriculum: The role of national standards: workshop summary. National Academies Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİProje ? Konuya Hakimiyet (%30) ? Materyal Hazırlama (%20) ? Ekip arkadaşları ile Uyum (%5) ? Dinleyicilerin Aktif Katılımını Sağlama (%5) Tartışma Anlatım Sunum(Video, Resim, Röportaj) Eğitim-Uygulama Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Proje160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi4520
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati428
Ara Sınava Hazırlık111
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler122
Proje339
Uygulama10220
Toplam İş Yükü61
Toplam İş Yükü / 302,03
Dersin AKTS Kredisi2
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X   X    
P2  X        
P3  X        
P4  X        
P5  X     X    
P6  X     X    
P7          X
P8  X   X   X    
P9