DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Can Selim Yılmaz Araştırma Görevlisi Hilal Çalışkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) medyanın beslenme davranışı üzerine etkisini öğrenir 2) medyada beslenme davranışını etkileyecek haberleri araştırır 3) medyada beslenme davranışını etkileyecek haberlerin kapsamını literatür bilgileri kapsamında değerlendirir 4) medyada yer alan haberlerin etkisini değerlendirir 5) görsel medyanın beslenme davranışını etkileyen programlarını analiz eder
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Sosyal medyanın beslenme davranışı üzerine etkilerini inceleyen bir derstir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Medya nedir, yazılı görsel ve sosyal medya tanımı ve yasal uygulamalar | 2. Hafta | Medya nedir, yazılı görsel ve sosyal medya tanımı ve yasal uygulamalar | 3. Hafta | Yazılı ve görsel medyada yer alan beslenme ile ilgili haberler ve haberlerin doğruluğunun literatürle tartışılması Sosyal medyada yer alan beslenme ile ilgili haberler ve haberlerin doğruluğunun literatürle tartışılması | 4. Hafta | Sosyal medya ve sağlık iletişimi | 5. Hafta | Sosyal medyanın sağlık ve beslenme alanında güvenilirliği | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | Sosyal medya ve beslenme davranışı, etkileri | 8. Hafta | Sosyal medya ve beslenme davranışı, etkileri | 9. Hafta | Makale tartışması | 10. Hafta | Makale tartışması | 11. Hafta | Makale tartışması | 12. Hafta | Makale tartışması | 13. Hafta | Makale tartışması | 14. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | T.L. Peterson Exploring baseline food-media literacy of adults J Media Literacy Educ, 4 (2012), pp. 3-11 H. Gibbs, K. Chapman-Novakofski Establishing content validity for the nutrition literacy assessment instrument Prev Chronic Dis, 10 (2013), pp. e109-e119 Teng, C. C., & Chih, C. (2022). Sustainable food literacy: A measure to promote sustainable diet practices. Sustainable Production and Consumption, 30, 776-786.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 15 | Makale Sunuşu | 1 | 15 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 2 | 28 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 6 | 2 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 106 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,53 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |