Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kalite ve toplam kalitenin tarihsel gelişimini öğrenebilmek 2) Toplam Kalite Yönetimi ve unsurlarını açıklayabilmek 3) Akreditasyon-Kalibrasyon kavramlarını açıklayabilmek ve Türk Akreditasyon Kurumunu (TÜRKAK) tanıyabilmek 4) Mükemmellik Modelini, EFQM Mükemmellik Modelini, Türkiye Kalite Derneğinin Kuruluş amacını ve Türkiye'deki Kalite ödüllerini bilmek 5) Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Adımlarını bilmek Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt edebilmek 6) Kalite Kontrol Çemberlerini açıklayabilmek 7) Problem Çözümünde Kalite Kontrol Çemberlerinde Kullanılan Teknikleri kullanabilmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
İş dünyası ve toplumsal mükemmellik ilkelerini tanıtmak, öğrencilere model ve kalite yönetim metodolojisini özel ve kamu sektörünün her alanında kullanabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kalite , Genel Terimler ve Temel Değerler ve TQM paradigmaları
2. Hafta
Toplam Yönetim ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi
3. Hafta
Kalite kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi
4. Hafta
Memnuniyeti, Elde Tutma ve Sadakat
5. Hafta
ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi
6. Hafta
Akreditasyon, Kalibrasyon ve EFQM Modeli
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Ulusal ve uluslararası kalite Ödülleri
9. Hafta
Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler ( Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama)
10. Hafta
Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme (KAİZEN), Takım Çalışması
11. Hafta
Kalite Kontrol Çemberi ve özellikleri
12. Hafta
İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri
13. Hafta
Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci
14. Hafta
Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/
Juran, J.M. ve Godfrey, A.B. (1991) Juran?s Quality Handbook, Mc-Graw Hill. Kaya, S. (ed) (2013) Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Ders notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
14
2
28
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
6
3
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
5
3
15
Toplam İş Yükü
105
Toplam İş Yükü / 30
3,5
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ