Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Beslenme ve Diyetetik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ BES132 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Beste Nigar Erdem
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) etkili iletişim tekniklerini öğrenecektir.
2) bir diyetisyen olarak danışanlarla nasıl iletişim kurmaları gerektiğini öğreneceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISözel ve sözsüz iletişim becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kişilerarası iletişim; tanımı ve temel özellikleri
2. Hafta Temel kuramsal yaklaşımlar - kişilerarası iletişim sürecini etkileyen faktörler
3. Hafta Benlik kavramı - kendini tanıma -özgüven
4. Hafta Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: dinleme ve empati
5. Hafta İletişim çatışmaları
6. Hafta Kişilerarası iletişimde algılama süreci sosyal algının özellikleri
7. Hafta Sözel - yazılı ve görsel iletişim
8. Hafta Müzakere teknikleri
9. Hafta Müzakere teknikleri
10. Hafta Sözsüz iletişim ve beden dili
11. Hafta Kültürel etkileşim - politika ve beden dili
12. Hafta Kişilerarası iletişim - etik - yalan
13. Hafta Kişiler arası iletişimde grup - kalabalık etkileşimi
14. Hafta Küreselleşme ve kişisel iletişim
15. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)BALTAŞ, Z. - BALTAŞ, A. (1999); Bedenin Dili, İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz, Remzi Kitabevi, İstanbul.
2)COOPER, Ken (1989); Sözsüz İletişim, Rota Yayıncılık, , İstanbul.
3)CÜCELOĞLU, D. (1997); Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul,.
4)DÖKMEN, Ü. (2005); "İletişim Çatışmaları ve Empati", Sistem Yayıncılık, İstanbul.
5)ERDOĞAN, İrfan (2002); İletişimi Anlamak, Erk Yayın, Ankara.
6)FAST, Julius (1999); Beden Dili- Siz Sussanız da Bedeniniz Konuşuyor, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul.
7)GIBLIN, L. (1995); İnsan İlişkilerinde Kendine Güven Ve Güç Elde Etmenin Yolları, Sistem Yay., İstanbul.
8)HARTLEY, Peter (1993); "Interpersonal Communication", London: Routledge.
9)HORN, Sam (2003); Tongue Fu, Sözlü Dövüş Sanatı, Boyner Yayınları, İstanbul.
10)HORTAÇSU, Nuran (2004); İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları.
11)HUXLEY, Aldous (2003); Algı Kapıları, "The Doors of Perception", İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
12)İNCEOĞLU, Metin (2004); Tutum-Algı-İletişim, Elips Kitap, Ankara.
13)JAMES, Judi (1999); Beden Dili, Olumlu İmaj Oluşturma, Alfa Basım Yayım, İstanbul.
14)KOÇ, Saim (2004); İletişimde Ustalaşmak, Bize Nasıl davranacaklarını Başkalarına Biz Öğretiriz, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul.
15)LAZAR, Judith (2001); İletişim Bilimi, Vadi Yayıncılık, Ankara.
16)LIEBERMAN J. D. (2004); Never Be Lied To Again, Kimse Size Yalan Söyleyemez, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul.
17)PEASE, A. (2003); Body Language - Beden Dili, Karşımızdakinin Davranışlarından Düşüncelerini Anlamanın Yolu, Rota Yayınları, , İstanbul.
18)REDMOND, V. M. (2000); Communication, Theories and Applications, Houghton Mifflin Company, U.S.A.
19)SAYDAM, A. (2005); Algılama Yönetimi, İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi, Rota yayınları, İstanbul,.
20)SCHOBER, O. (1999); Beden Dili, Davranış Anahtarı, Beden Dilinin Günlük Yaşantımızdaki Yeri ve Önemi, Arion Yayınevi, İstanbul.
21)TAYFUN, Recep (2007); Etkili İletişim ve Beden Dili, Nobel Yayınevi, Ankara.
22)ZILLIOĞLU, Merih (2003); İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje110
Makale Sunuşu110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi21530
Final Sınavına Hazırlık3412
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14114
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje12424
Toplam İş Yükü126
Toplam İş Yükü / 304,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3  X   X
P4  X   X
P5  X   X
P6  X   X
P7   
P8  X   X
P9