Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hücre, periferik sinir, kas, kan, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, endokrin ve sinir sistemi fizyolojisine ait temel konuları öğrenmeleri hedeflenmektedir. 2) Beslenme ile fizyoloji arasındaki ilişkiyi anlamaları beklenmektedir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Hücre, periferik sinir, kas, kan, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, endokrin ve sinir sistemi fizyolojisine ait temel konuların fizyolojik kontrol sistemleri temelinde öğretilmesidir.
1)Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania: WB Saunders, Eleventh ed. 2)Ganong, WF (2003) Review of Medical Physiology, USA: Mc Graw Hill, Twenty-first edition. 3)Berne, RM, Levy, MN (2000) Principles of Physiology, Missouri: Mosby, Inc. Third ed. 4)Costanzo, LS (2002) Physiology, Pennsylvania: Saunders, Second Ed
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
15
30
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
4
15
60
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
167
Toplam İş Yükü / 30
5,56
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ