Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İŞİTME VE KONUŞMA TEDAVİSİ FTR368 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Hale Hançer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim, dil ve konuşma becerisini sözlü olarak tanımlayarak tanımlar arasındaki farklılıkları açıklar
2) İletişim bozukluklarını sınıflandırır.
3) İşitme kaybının iletişim bozukluğundaki önemini sözlü ve yazılı olarak açıklar.
4) Dil bozuklarını tanımlar, neden ve belirtilerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
5) Konuşma bozuklarını tanımlar, neden ve belirtilerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder
6) Ses bozuklarını tanımlar, neden ve belirtilerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder
7) İletişim bozukluklarının taranması ve taranmasında multidisipliner çalışmalarda verilen sorumluluklarını görev tanımı içinde yerine getirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersde işitme, ses, konuşma ve lisan fonksiyonlarının temel anatomi, fizyoloji, ve patolojisi ile bu patolojilerin tanı ve rehabilitasyonuna yönelik çeşitli yaklaşım yöntemleri işlenecektir. Se-sin meydana gelişi, ses dalgaları (sinizoidal, kompleks, peryodik, aperyodik), frekans, şiddet, rezonans kavramları işlenerek, kulak (dış-orta--iç kulak), larenks, vokal yol, respirasyon sistem, oral ve nazal kavite, artikülatörler ve sentral bölgenin anatomi ve fizyolojisi anlatılacaktır. Psiko-akustik konusu ve işitmenin değerlendirilmesinde subjektif ve objektif odyometri ile patolojilerin tanı yöntemleri değerlendirilip, rehabilitasyonda konvansiyonel ve dijital amplifikasyonlar, koklear implantasyon ve total rehabilitasyon yöntemleri çocuk ve erişkinler için çalışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Beklentiler
2. Hafta İletişim, Dil ve Konuşma İlişkisi
3. Hafta Dilin Bileşenleri,Dil ve Beyin, Ödev
4. Hafta Konuşmanın Bileşenleri, Anatomi ve Fizyolojisi
5. Hafta Dil Ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılması
6. Hafta Gelişimsel Dil Bozuklukları: Tanım, Genel Özellikler, Müdahale Yaklaşımlarına Genel Bakış
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Edinilmiş Dil Bozuklukları: Tanım, Genel Özellikler, Müdahale Yaklaşımlarına Genel Bakış, Ödev
9. Hafta Motor Konuşma Bozuklukları: Tanım, Genel Özellikler, Müdahale Yaklaşımlarına Genel Bakış, Ödev
10. Hafta Akıcı Konuşma Bozuklukları, Dil ve Konuşma Bozuklukları ve Fizyoterapist, Ödev x 2
11. Hafta Ses Problemleri: Tanım, Genel Özellikler, Müdahale Yaklaşımlarına Genel Bakış
12. Hafta İşitme Anatomisi, Fizyolojisi, İşitme Kaybı ve Bozukluklar
13. Hafta İşitme kayıpları ve ilgili Bozuklukları ve Fizyoterapist
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR? Bernthal, J.E., Bankson, N.W., Flipsen, P. (2017). Articulation and phonologic disorders. Speech sound disorders in children. (Eighth Edition). USA: Pearson.
? Duffy, J. R. (2013). Motor Speech Disorders E-Book: Substrates, Differential Diagnosis, and Management (s. 191-564). Elsevier Health Sciences.
? Guitar, B. (2014). Stuttering: An ıntegrated approach to ıts nature and treatment. (4. Edition). Burlington, Vermont.
? Hallowell, B. (2017). Best practices in assessment. aphasia and other acquired neurogenic language disorders: A guide for clinical excellence (1. Edition pp: 259-261).. Plural Publishing.
? Paul, R., Norbury, C.F. (2012). Language disorders. From infancy through adolescence. (Fourth Edition). USA: Elsevier Mosby.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev530
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi141,521
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler212
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Makale İnceleme
Toplam İş Yükü90,5
Toplam İş Yükü / 303,01
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2             
P3             
P4              X
P5             
P6  X   X   X   X   X   X   X