Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Egzersizin kardiorespiratuar, kas iskelet sistemi ve endokrin sistem üzerinde fizyolojik etkilerini analiz edebilme. 2) Egzersizin fiziksel uygunluk programları ve toparlanma üzerindeki fizyolojik etkilerini analiz etmeyi öğrenebilme. 3) Egzersiz testleri uygulayabilme, egzersiz programlarını planlama ve uygulama becerisi kazanabilme.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dersin içeriğinde egzersizin, kardiorespiratuar, endokrin sistem, kaslar, toparlanma ve fiziksel uygunluk üzerine fizyolojik etkileri, istirahatte ve fiziksel aktivitede enerji harcaması, fiziksel uygunluğun tanımlanması, kardiorespiratuar uygunluk, güç, kuvvet ve kassal endurans, esneklik, çeviklik ile ilgili egzersiz programlarının planlanması ve egzersiz reçetesinin oluşturulması, yorumlanması ve uygulanması gibi konular yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Egzersizin kardiovasküler sistem üzerine etkisi
2. Hafta
Kardiovasküler regülasyon ve entegrasyon
3. Hafta
Egzersizin solunum sistemi üzerine etkisi
4. Hafta
Egzersizin kas iskelet sistemi sistem üzerine etkisi
5. Hafta
Egzersizin endokrin sistem üzerine etkisi ve yorgunluk
6. Hafta
Ara sınav
7. Hafta
Egzersiz sonrası toparlanma
8. Hafta
Fiziksel uygunluğun tanımlanması, kardiorespiratuar uygunluk
9. Hafta
Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ve egzersiz reçetelerinin oluşturulması
10. Hafta
Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi
11. Hafta
Güç kuvvet ve kassal uygunluğun değerlendirilmesi
12. Hafta
Dirençli eğitim programlarının planlanması, esnekliğin değerlendirilmesi ve esneklik programlarının oluşturulması
13. Hafta
Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması
14. Hafta
Egzersiz reçetelerinin oluşturulması ve yorumlanması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1.İleri Egzersiz Fziyolojisi (2018) Çeviri Editörü: Baltacı G, Hipokrat Yayınevi 2. Klinik Egzersiz Fziyolojisi 2018) (Çeviri Editörü: Arıkan H, Ergun N, Özdinçler AR, Tugay B, İstanbul Tıp Kitapevi. 3. Exercisephysiology (1997 ) W.McArdle , F. Katch, V. Katcheds ) Williams Wilkinscompany UK. 4. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ( 2002 ) Tiryaki Sönmez G. Ata ofset matbacılık 5. Fiziksel uygunluk (2001) Özer K , Nobel yayınevi .Ankara 6. Spor Fizyolojisi ( 2001 ) Günay M.,Cicioğlu İ. Baran Ofset Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
18
18
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
14
14
Laboratuvar
14
1
14
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Makale İnceleme
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ