Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FONKSİYONEL ELEKTRİK STİMÜLASYONU FTR209 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dokuların fizyolojik özelliklerini öğrenir. Kas ve sinir dokusunun uyarılabilme prensiplerini anlar.
2) Fonksiyonel elektrik stimülasyonunun temel prensiplerini, akım parametrelerini ve uygulama şekillerini öğrenir.
3) Fonksiyonel elektrik stimülasyonu için uygun hasta seçimini öğrenir ve doğru uygulama yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFonksiyonel elektrik stimulasyonunun özellikleri, uygulama yöntemleri ve klinik uygulamaları konusunda teorik ve pratik bilgi kazandırmayı amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Sinir ve kas fizyolojisi
3. Hafta Elektrik ve elektrik stimülatörlerinin temeli
4. Hafta Elektrik stimülasyonu parametreleri
5. Hafta Elektrotlar
6. Hafta Elektrik stimülatörlerinin kontrolü
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Yüzey elektrotlarının pozisyonu
9. Hafta Terapotik elektrik stimülasyonu
10. Hafta Nöromüsküler elektrik stimülasyonu
11. Hafta Fonksiyonel elektrik stimulasyonu
12. Hafta Nörolojik hastalarda fonksiyonel elektrik stimülasyonu
13. Hafta Nörolojik hastalarda fonksiyonel elektrik stimülasyonu
14. Hafta Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Kırdı N. Fonksiyonel elektrik stimulasyonu. Hacettepe Üniversitesi yayınları, Aydoğdu Ofset: Ankara, 1998.
2. Şimşek N, Kırdı N, Meriç A, Savcı S, Çetişli Korkmaz N, Fırat T, Ayhan Ç, Yürük Ö. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Pelikan Yayıncılık, Ankara, 2017.
3. Merrick MA. Therapeuticmodalities as adjuncttorehabilitation. In: Andrews JR, Harrelson GL, Wilk KE, eds. PhysicalRehabilitation of theInjuredAthlete. 4th ed. Elseiver; 2012 (e-book).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama, Vaka tartışma,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi141,521
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Makale İnceleme
Toplam İş Yükü91
Toplam İş Yükü / 303,03
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2      X
P3  X   X   X
P4      X
P5  X   X   X
P6