Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KURGUNUN TEMEL İLKELERİ RTS349 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sinemada kurguya dair temel kavramları öğrenir.
2) Televizyon programlarında kurgu prensiplerini öğrenir.
3) Sinema ve televizyonda kurgunun önemine dair eleştirel bakış açısı ve çözümleme yetisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISinema tarihinde kurgu teorileri ve pratiklerinden, kurgu ekollerinin uygulanmasına yönelik bilgilerin verildiği teorik ve uygulamalı bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma- Dersin tanıtımı
2. Hafta Temel kavramlar: Hareket-İmge, Plan, Sinematografi, Montaj-kurgu
3. Hafta Sinemada kurgu öncesi dönem ve kurgunun doğuşu, kurguda öncü yaklaşımlar.
4. Hafta Griffith ve ilk kurgu ekolü: Paralel kurgu, klasik anlatı sineması
5. Hafta Genç Sovyet Sineması ve kurguya diyalektik yaklaşım. Eisenstein?in kurgu anlayışı
6. Hafta Kurgu yazılımlarına genel bakış 1
7. Hafta Kurgu yazılımlarına genel bakış 2
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Fransız Sineması?nda mekanik kurgu anlayışı. Niceliksel kurgu ekolü.
10. Hafta Alman sineması ve yeğinsel kurgu anlayışı.
11. Hafta İkinci Dünya Savaşı ve kurgu sinemasının krizi.
12. Hafta Kurgudan uzaklaşan sinema ve doğrudan zaman imgesi
13. Hafta Video imgesinin zaman ve kurgu ile ilişkisi.
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAbisel, Nilgün, (2014) Sessiz Sinema, Ankara: De Ki.
Aristoteles, (2017) Poetika, çev. N. Kalaycı, Ankara: Pharmakon.
Bonitzer, Pascal, (2011) Kör Alan ve Dekadrajlar, çev. İ. Yasar, İstanbul: Metis.
Bordwell, David ve Thompson, Kristin, (2011) Film Sanatı, çev. E. Yılmaz ve E. S.Onat, Ankara: De Ki.
Bresson, Robert, (1992) Sinematograf Üzerine Notlar, çev. N. Güngörmüş, İstanbul: Nisan.
Deleuze, Gilles, (2000) Cinema 2 ? The Time Image, İngilizceye çev. H. Tomlinson, R. Galeta, Londra: Athlone.
Deleuze, Gilles, (2014) Sinema 1 ? Hareket-İmge, çev. S. Özdemir, İstanbul: Norgunk.
Eisenstein, Sergey, M., (1985) Film Biçimi, çev. N. Özön, İstanbul: Payel.
İlic, Erdem, (2017) Film Atölyesi: Sinemanın İmgelem Araçları, Ankara:Pharmakon
Karadoğan, Ali, (2016) Senaryo ve Anlatı, Ankara: De Ki.
Konuralp, Sadi, (2004) Film Müziği, İstanbul: Oğlak.
Sözen, Mustafa, (2003) Sinemada Ses Kullanımı, Ankara: Detay.
Tarkovski, Andrey, (2008) Mühürlenmiş Zaman, çev. F. Ant, İstanbul: Agora.
Harlan, Jan, (2001) A Life in Pictures, Warner Bros. (DVD.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev460
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler41560
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5      X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8      X
P9     
P10      X
P11      X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14      X
P15  X   X   X
P16  X   X  
P17     
P18  X   X   X
P19      X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24     
P25  X   X   X