DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Düşünce tarihinin önemli felsefi ve edebi metinlerinden bir kısmını kavrayarak öğrenir. 2) Derste işlenen yazılı ve görsel metinleri hem birbirleriyle hem de çağın olaylarıyla ilişkilendirme becerisi edinir. 3) Böylelikle öğrencinin yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme becerisi gelişir, kendisi de daha derinlikli metinler ortaya koyar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Görsel ve İşitsel Anlatım dersinde öncelikle düşünce tarihinin önemli edebi ve felsefi metinleri işlenecektir. Ardından bu metinler, görsel metinler olarak bazı filmlerle ilişkilendirilerek tartışılacaktır. Böylece öğrencinin daha yaratıcı bir kavrayışa ulaşabilmeleri ve daha nitelikli metinler ortaya koyabilmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma & Müfredatın Tanıtımı & Dönem İçi Beklentilerin Açıklanması. | 2. Hafta | Platon: Erdem Öğretisi & Sokrates'in Savunması diyalogu. | 3. Hafta | Platon - Şölen Diyalogu üzerine. | 4. Hafta | Erich Fromm: Özgürlükten Kaçış üzerine tartışma. | 5. Hafta | Film Gösterimi & Tartışma | 6. Hafta | Voltaire: Candide ya da İyimserlik romanı üzerine tartışma. | 7. Hafta | Film Gösterimi & Tartışma: Being There (H. Ashby, 1979). | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Rousseau: İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı metni üzerine tartışma. | 10. Hafta | Nietzsche: Putların Alacakaranlığı kitabından çeşitli bölümler üzerine tartışma. | 11. Hafta | Tartışılan Konular Bağlamında Örnek Film Gösterimi (Dersu Uzala, A. Kurosawa, 1975). | 12. Hafta | H. Mellville: Moby Dick romanından bazı pasajlar üzerine tartışma. | 13. Hafta | Film Gösterimi & Tartışma: Moby Dick (J. Huston, 1956). | 14. Hafta | Genel Bakış & Ödev Değerlendirmeleri. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Platon, Menon Aristoteles, Nikhomakos?a Etik J.J. Rousseau, İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı I. Kant, Ebedi Barış Üzerine Felsefi Deneme I. Kant, Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi F. Nietzsche, Putların Alacakaranlığı Voltaire, Candide ya da İyimserlik Stendhal, Kızıl ile Kara E. Fromm, Özgürlükten Kaçış |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Diğer,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 156 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |