Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM RTS140 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Düşünce tarihinin önemli felsefi ve edebi metinlerinden bir kısmını kavrayarak öğrenir.
2) Derste işlenen yazılı ve görsel metinleri hem birbirleriyle hem de çağın olaylarıyla ilişkilendirme becerisi edinir.
3) Böylelikle öğrencinin yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme becerisi gelişir, kendisi de daha derinlikli metinler ortaya koyar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGörsel ve İşitsel Anlatım dersinde öncelikle düşünce tarihinin önemli edebi ve felsefi metinleri işlenecektir. Ardından bu metinler, görsel metinler olarak bazı filmlerle ilişkilendirilerek tartışılacaktır. Böylece öğrencinin daha yaratıcı bir kavrayışa ulaşabilmeleri ve daha nitelikli metinler ortaya koyabilmeleri amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma & Müfredatın Tanıtımı & Dönem İçi Beklentilerin Açıklanması.
2. Hafta Platon: Erdem Öğretisi & Sokrates'in Savunması diyalogu.
3. Hafta Platon - Şölen Diyalogu üzerine.
4. Hafta Erich Fromm: Özgürlükten Kaçış üzerine tartışma.
5. Hafta Film Gösterimi & Tartışma
6. Hafta Voltaire: Candide ya da İyimserlik romanı üzerine tartışma.
7. Hafta Film Gösterimi & Tartışma: Being There (H. Ashby, 1979).
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Rousseau: İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı metni üzerine tartışma.
10. Hafta Nietzsche: Putların Alacakaranlığı kitabından çeşitli bölümler üzerine tartışma.
11. Hafta Tartışılan Konular Bağlamında Örnek Film Gösterimi (Dersu Uzala, A. Kurosawa, 1975).
12. Hafta H. Mellville: Moby Dick romanından bazı pasajlar üzerine tartışma.
13. Hafta Film Gösterimi & Tartışma: Moby Dick (J. Huston, 1956).
14. Hafta Genel Bakış & Ödev Değerlendirmeleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPlaton, Menon
Aristoteles, Nikhomakos?a Etik
J.J. Rousseau, İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı
I. Kant, Ebedi Barış Üzerine Felsefi Deneme
I. Kant, Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi
F. Nietzsche, Putların Alacakaranlığı
Voltaire, Candide ya da İyimserlik
Stendhal, Kızıl ile Kara
E. Fromm, Özgürlükten Kaçış
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Diğer,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X   X
P8  X   X   X
P9      X
P10  X   X   X
P11    X   X
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17     
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21      X
P22      X
P23  X   X   X
P24     
P25  X   X   X