Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KURUMSAL UZLAŞI VE SÜREÇLERİ HİT448 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uzlaşı kuramlarını bilirler.
2) Uzlaşı süreçlerini tanımlayabilirler.
3) Kurumsal uzlaşı modelleri ve uygulamaları geliştirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, katılımcıların kurumsal sorunları teşhis etme, tanımlama ve çözme konusunda iletişim kuram ve araçlarını kullanabilmelerini konu edinmektedir. Genelde yeni ve geleneksel medya ve özelde medya kurumları farklı nitelikte ve kaynakta çatışmalar yaşamaktadırlar. Bu çatışmalar kişiler arası ve kurumlar arası yaşanabilmektedir. İletişim uzmanlarının bu çatışma alanlarını analiz ederek temel uzlaşı taktiklerini oluşturabilmeleri beklenmektedir. Derste, farklılıklar (amaç, çıkar, bireysel, stratejik vb.) ile bu farklılıkların uzlaşı temelinde tanımlanması ve uyumlandırılması konuları iletişim açısından araştırılır. Tartışılacak endüstriler arasında havayolları, platform teknolojisi şirketleri, ulaşım ve ayrıca kamu politikası ve sosyal girişimlerden örnekler bulunmaktadır. Buna ek olarak, örnek olay analizleri yapılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uzlaşı Kuramına Giriş
2. Hafta Uzlaşı Kuramlarının Uygulamaları
3. Hafta Uzlaşı Modelleri
4. Hafta Uzlaşı Modelleri
5. Hafta Sorun Tanımlama
6. Hafta Sorun Tanımlama-2
7. Hafta Sorun Analizi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çözüm Tanımı
10. Hafta Argüman Geliştirme
11. Hafta Çözüm Argümanları
12. Hafta Görüşmeler ve Görüşme Yönetimi
13. Hafta Uzlaşı Sistemleri (Proje-1)
14. Hafta Uzlaşı Sistemleri (Proje-1)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARVan den Bulck, H., & Donders, K. (2014). Of discourses, stakeholders and advocacy coalitions in media policy: Tracing negotiations towards the new management contract of Flemish public broadcaster VRT. European Journal of Communication, 29(1), 83-99.
Wolfsfeld, G. (2003). The role of the news media in peace negotiations: Variations over time and circumstance. In Contemporary Peacemaking (pp. 87-99). Palgrave Macmillan, London.
Mor, S., & Suppes, A. (2011). The 21 Role of Communication Media in Negotiations. Negotiation Excellence: Successful Deal Making, 381.
Loconto, M. T. (2014). Using Social Media in Your Negotiations. Journal of Collective Bargaining in the Academy, (9), 21.
Liu, L. A., Chua, C. H., & Stahl, G. K. (2010). Quality of communication experience: Definition, measurement, and implications for intercultural negotiations. Journal of Applied Psychology, 95(3), 469.
Taylor, P. J., & Donald, I. (2004). The structure of communication behavior in simulated and actual crisis negotiations. Human Communication Research, 30(4), 443-478.
Gallois, C. (2003). Reconciliation through communication in intercultural encounters: Potential or peril?. Journal of Communication, 53(1), 5-15.
Yazın incelemesi başlığındaki makaleler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Devam110
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13     
P14     
P15     
P16     
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X     X
P21  X   X   X
P22     
P23      X
P24     
P25  X   X   X