Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uzlaşı kuramlarını bilirler. 2) Uzlaşı süreçlerini tanımlayabilirler. 3) Kurumsal uzlaşı modelleri ve uygulamaları geliştirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, katılımcıların kurumsal sorunları teşhis etme, tanımlama ve çözme konusunda iletişim kuram ve araçlarını kullanabilmelerini konu edinmektedir. Genelde yeni ve geleneksel medya ve özelde medya kurumları farklı nitelikte ve kaynakta çatışmalar yaşamaktadırlar. Bu çatışmalar kişiler arası ve kurumlar arası yaşanabilmektedir. İletişim uzmanlarının bu çatışma alanlarını analiz ederek temel uzlaşı taktiklerini oluşturabilmeleri beklenmektedir.
Derste, farklılıklar (amaç, çıkar, bireysel, stratejik vb.) ile bu farklılıkların uzlaşı temelinde tanımlanması ve uyumlandırılması konuları iletişim açısından araştırılır. Tartışılacak endüstriler arasında havayolları, platform teknolojisi şirketleri, ulaşım ve ayrıca kamu politikası ve sosyal girişimlerden örnekler bulunmaktadır. Buna ek olarak, örnek olay analizleri yapılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Uzlaşı Kuramına Giriş
2. Hafta
Uzlaşı Kuramlarının Uygulamaları
3. Hafta
Uzlaşı Modelleri
4. Hafta
Uzlaşı Modelleri
5. Hafta
Sorun Tanımlama
6. Hafta
Sorun Tanımlama-2
7. Hafta
Sorun Analizi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Çözüm Tanımı
10. Hafta
Argüman Geliştirme
11. Hafta
Çözüm Argümanları
12. Hafta
Görüşmeler ve Görüşme Yönetimi
13. Hafta
Uzlaşı Sistemleri (Proje-1)
14. Hafta
Uzlaşı Sistemleri (Proje-1)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Van den Bulck, H., & Donders, K. (2014). Of discourses, stakeholders and advocacy coalitions in media policy: Tracing negotiations towards the new management contract of Flemish public broadcaster VRT. European Journal of Communication, 29(1), 83-99. Wolfsfeld, G. (2003). The role of the news media in peace negotiations: Variations over time and circumstance. In Contemporary Peacemaking (pp. 87-99). Palgrave Macmillan, London. Mor, S., & Suppes, A. (2011). The 21 Role of Communication Media in Negotiations. Negotiation Excellence: Successful Deal Making, 381. Loconto, M. T. (2014). Using Social Media in Your Negotiations. Journal of Collective Bargaining in the Academy, (9), 21. Liu, L. A., Chua, C. H., & Stahl, G. K. (2010). Quality of communication experience: Definition, measurement, and implications for intercultural negotiations. Journal of Applied Psychology, 95(3), 469. Taylor, P. J., & Donald, I. (2004). The structure of communication behavior in simulated and actual crisis negotiations. Human Communication Research, 30(4), 443-478. Gallois, C. (2003). Reconciliation through communication in intercultural encounters: Potential or peril?. Journal of Communication, 53(1), 5-15. Yazın incelemesi başlığındaki makaleler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Devam
1
10
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ