Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Risk (iletişimi) ve kriz (iletişimi) kavramları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri bilir. 2) Risk ve kriz iletişimindeki temel yaklaşımları ve stratejileri öğrenir. 3) Risk ve krizlerin hem örgütler hem kamular üzerindeki etkilerini eleştirel olarak değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Belirsizlik ve güvencesizliklerle dolu olan günümüz toplumlarında, hem kurumlar hem de kamular çeşitli risklerle ve krizlerle karşı karşıya kalmaktadır. Risk ve kriz kavramları arasındaki farklılıkların tartışmaya açılacağı bu derste, risk iletişimi ve kriz iletişimi süreçlerindeki temel yaklaşımlara ve stratejilere yer verilecektir. Ders kapsamında, risklerin ve krizlerin sadece kurumlara olan etkilerine yönelik değil, aynı zamanda riskler ve krizler karşısında kamu kategorilerinin de ne şekilde etkilendiğine yönelik tartışma yapılacaktır. Bu nedenle, ders bir yandan normatif düzeyde risk ve kriz iletişimi stratejilerinin nasıl olması gerektiğini göstermeyi diğer yandan dünyadaki ve Türkiye?deki risk ve kriz iletişimi örneklerinin eleştirel bir değerlendirmesini sunmayı amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş
2. Hafta
Günümüz toplumunu anlamak: Müphemlik, güvensizlik ve kriz/riskler-1
3. Hafta
Günümüz toplumunu anlamak: Müphemlik, güvensizlik ve kriz/riskler-2
4. Hafta
Krizler: Tanımlar, özellikler ve nedenler
5. Hafta
Kriz İletişimi: Modeller, stratejiler ve yaklaşımlar
6. Hafta
Riskler: Tanımlar, özellikler ve nedenler
7. Hafta
Risk İletişimi: Modeller, stratejiler ve yaklaşımlar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Riskler ve Krizler Karşısında Örgütler ve Kamular
10. Hafta
Riskler ve Krizler Karşısında Örgütler ve Kamular
11. Hafta
Öğrenci sunumları
12. Hafta
Öğrenci sunumları
13. Hafta
Öğrenci sunumları
14. Hafta
Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bauman, Z. (2020). Akışkan Korku. İstanbul: Ayrıntı. Beck, U. (2011). Risk Toplumu: Başka Bir Modernliğe Doğru. İstanbul: İthaki. Coombs, W. T. & Holladay, S. J. (2010). (Eds). The Handbook of Crisis Communication. UK: Wiley-Blackwell. Çınarlı, İ. (2016). Kriz İletişimi. İstanbul: Beta. Furedi, F. (2017). Korku Kültürü: Risk Almamanın Riskleri. İstanbul: Ayrıntı. Harrison, F. (2018). Travmatize Toplum: Hile Yapmayı Nasıl Yasaklar ve Uygarlığımızı Kurtarırız? İstanbul: Ayrıntı. Heath, R. L. & O?Hair, H. D. (2009). Handbook of Risk and Crisis Communication. New York: Routledge. Pira, A. & Sohodol, Ç. (2020). Kriz Yönetimi: Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme. İstanbul: İletişim. Vergiliel Tüz, M. (2014). Kriz Yönetimi: Uygulama İçin Temel Adımlar. Ankara: Nobel. Yakut, İ. (2008). İletişim Bilimi Perspektifinden Risk İletişimi Stratejileri. Kocaeli: Umuttepe.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
25
25
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ