Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkileri stratejik bir yönetim fonksiyonu olarak kavrar. 2) Halkla İlişkiler uygulamalarında ilgili kamunun vizyon ve misyonuna yönelik politika, strateji, taktik kavramlarını ve işleyişini bilir. 3) Stratejik halkla ilişkiler planlamasını bilir ve uygulama örneklerini değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste halkla ilişkiler stratejik bir yönetim fonksiyonu olarak tanımlanmakta ve
stratejik planlama sürecini oluşturan fonksiyonlar analiz edilmektedir. Halkla ilişkiler uygulamaları,
medya ve etik tartışması ile vaka çalışmaları ekseninde halkla ilişkiler stratejileri incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Kavramsal Tartışma: Siyasa, Amaç, Hedef, Strateji ve Taktikler
3. Hafta
Stratejik Bir Yönetim Fonksiyonu olarak Halkla İlişkiler
Stratejik Halkla İlişkiler: Örnek Olay İncelemeleri
12. Hafta
Stratejik Halkla İlişkiler: Örnek Olay İncelemeleri
13. Hafta
Stratejik Halkla İlişkiler: Örnek Olay İncelemeleri
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Biber, A. (2012). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Ankara: Vadi Yayınları. Biber, A. (2021). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar: Tanımlar Örnekler, Açıklamalar, Kaynaklar. Ankara: Nobel. Göksel, A. B. (2021). Stratejik Halkla İlişkileR Yönetimi. Ankara: Nobel. Göztaş, A. ve Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi:Araştır- Planla- Uygula-Değerlendir. Ankara: Seçkin. Holtzhausen, D. ve Zerfass, A. (2015). (ed.) The Routledge Handbook of Strategic Communication. New York: Routledge. Karakaya Şatır, Ç. (2020). Halkla İlişkiler'den Stratejik Halkla İlişkiler'e. Ankara: Nobel. Karakaya Şatir, Ç., Erendağ Sümer, F. ve Gök Demir, Z. (2021). Stratejik Halkla İlişkiler ve Uygulamaları. Ankara: Nobel. Miskimmon, A., O'Loughlin, B. ve Roselle, L. (2013). Strategic Narratives: Communication Power and the New World Order. New York: Routledge. Smith, R. D. (2013). Strategic Planning for Public Relations. New York: Routledge. Uğurlu, S. (2015). (ed.) Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. İstanbul: Beta. Weintraub Austin, E. ve Pinkleton, B. E. (2006). Strategic Public Relations Management: Planning and Managing Effective Communication Programs. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Makale Sunuşu
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
25
25
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ