Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ HİT244 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkileri stratejik bir yönetim fonksiyonu olarak kavrar.
2) Halkla İlişkiler uygulamalarında ilgili kamunun vizyon ve misyonuna yönelik politika, strateji,
taktik kavramlarını ve işleyişini bilir.
3) Stratejik halkla ilişkiler planlamasını bilir ve uygulama örneklerini değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste halkla ilişkiler stratejik bir yönetim fonksiyonu olarak tanımlanmakta ve stratejik planlama sürecini oluşturan fonksiyonlar analiz edilmektedir. Halkla ilişkiler uygulamaları, medya ve etik tartışması ile vaka çalışmaları ekseninde halkla ilişkiler stratejileri incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Kavramsal Tartışma: Siyasa, Amaç, Hedef, Strateji ve Taktikler
3. Hafta Stratejik Bir Yönetim Fonksiyonu olarak Halkla İlişkiler
4. Hafta Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Araştırma
5. Hafta Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Planlama
6. Hafta Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Uygulama
7. Hafta Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Değerlendirme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Halkla İlişkilerde Stratejik Paydaşlar ve Kamular
10. Hafta Halkla İlişkilerde Stratejik Konular ve Anlatılar
11. Hafta Stratejik Halkla İlişkiler: Örnek Olay İncelemeleri
12. Hafta Stratejik Halkla İlişkiler: Örnek Olay İncelemeleri
13. Hafta Stratejik Halkla İlişkiler: Örnek Olay İncelemeleri
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBiber, A. (2012). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Ankara: Vadi Yayınları.
Biber, A. (2021). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar: Tanımlar Örnekler, Açıklamalar, Kaynaklar. Ankara: Nobel.
Göksel, A. B. (2021). Stratejik Halkla İlişkileR Yönetimi. Ankara: Nobel.
Göztaş, A. ve Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi:Araştır- Planla- Uygula-Değerlendir. Ankara: Seçkin.
Holtzhausen, D. ve Zerfass, A. (2015). (ed.) The Routledge Handbook of Strategic Communication. New York: Routledge.
Karakaya Şatır, Ç. (2020). Halkla İlişkiler'den Stratejik Halkla İlişkiler'e. Ankara: Nobel.
Karakaya Şatir, Ç., Erendağ Sümer, F. ve Gök Demir, Z. (2021). Stratejik Halkla İlişkiler ve Uygulamaları. Ankara: Nobel.
Miskimmon, A., O'Loughlin, B. ve Roselle, L. (2013). Strategic Narratives: Communication Power and the New World Order. New York: Routledge.
Smith, R. D. (2013). Strategic Planning for Public Relations. New York: Routledge.
Uğurlu, S. (2015). (ed.) Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. İstanbul: Beta.
Weintraub Austin, E. ve Pinkleton, B. E. (2006). Strategic Public Relations Management: Planning and Managing Effective Communication Programs. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Makale Sunuşu130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12525
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8    X   X
P9  X   X   X
P10    X   X
P11      X
P12    X   X
P13    X  
P14     
P15     
P16    X   X
P17    X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20    X   X
P21  X   X   X
P22      X
P23    X   X
P24     
P25  X   X   X