Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER HİT242 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkiler uygulayıcıları ile gazeteciler arasındaki kuramsal ve mesleki ilişkiyi değerlendirir.
2) Halkla ilişkiler alanında medyaya yönelik kullanılan araçlar ve faaliyetler hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Dijital teknoloji tartışmalarını bilir ve bu tartışmaları halkla ilişkiler faaliyetlerindeki güncel yöntem ve tekniklerle birlikte açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, halkla ilişkiler ile gazetecilik alanlarındaki kuramsal tartışmaların, mesleki kesişme ve çatışma noktalarının irdelenmesini, bu bağlamda her iki alana ilişkin mesleki rollerin ve etik sorumlulukların ortaya konmasını amaçlamaktadır. Buradan hareketle halkla ilişkiler alanında medyaya yönelik kullanılan araçlar ve faaliyetler uygulamalı örnekler üzerinden ele alınmaktadır. Ayrıca halkla ilişkiler uygulayıcılarının güncel eğilimlere ayak uydurması açısından dijital teknolojin ve mecraların önemi üzerinde durulmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Haber Kavramı ve Haberin Değerleri
2. Hafta Haber Çeşitleri
3. Hafta Yapay Zeka ve Dijital Teknolojilerdeki Gelişmelerin Habercilik Üzerindeki Etkileri
4. Hafta Gazetecilikte Haber Toplama Süreci ve Haber Kaynakları
5. Hafta Gazeteciler ve Halkla İlişkiler Uygulayıcıları Arasındaki İlişkiler: Roller ve Sorumluluklar
6. Hafta Halkla İlişkiler Yazarlığı ve Gazetecilik Mesleği: Haber Yaratma ve Etkili Mesaj Oluşturma
7. Hafta Halkla İlişkiler ve Medya İlişkisinde Kullanılan Araçlar: Basın Bülteni Özellikleri ve Çeşitleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Halkla İlişkiler ve Medya İlişkisinde Kullanılan Araçlar: Basın Toplantıları, Basın Gezileri, Medya Kitleri (Basın Dosyaları)
10. Hafta Halkla İlişkiler ve Medya İlişkisinde Kullanılan Araçlar: Basın Makaleleri, Röportajlar, Ürün Raporları
11. Hafta Halkla İlişkiler ve Dijital Medya: Eğilimler ve Tartışmalar
12. Hafta Kriz Zamanlarında Halkla İlişkiler ve Gazetecilik
13. Hafta Uygulamalı Örnekler Üzerinden Tartışma
14. Hafta Uygulamalı Örnekler Üzerinden Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROkay, Aydemir ve Ayla Okay (2013). Halkla İlişkiler ve Medya. Derin Yayınları.
Eraslan Yayınoğlu, Pınar (2013). Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Mesleği: Mücadele mi İş Birliği mi?. Turkmen Kitabevi.
Tekvar, Sırma Oya (2016). Yeni Medya ve Halkla İlişkiler. Karınca Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10220
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler2510
Sunum (Hazırlık dahil)12525
Konu Araştırma 5525
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8    X   X
P9  X   X   X
P10    X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13     
P14     
P15     
P16    X   X
P17    X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20    X   X
P21    X   X
P22    X   X
P23     
P24     
P25  X   X   X