Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ETİK VE İLETİŞİM İLF443 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Ceyda Kuloğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Etik kavramını bilir, iletişim alanı ile arasındaki bağlantıyı kurabilirler.
2) Etik sorunların temelinde yatan medya sistemi ve yapısını farkına varırlar.
3) Etik ve hukuk arasındaki farkı kavrar, iletişimin farklı alanlarında etik ilkeleri öğrenirler.öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers, öğrencinin ileride iletişim alanı uygulayıcısı olması ve toplum içinde diğerlerini etkileyeceği gerçeği üzerine kuruludur. Bu ders, etik alanındaki temel kavramlara çağdaş medyayı saran konular dahilinde genel bir bakışı ve uygulamaları değerlendirmeyi içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Konulara Genel Bir Giriş
2. Hafta Etik ve Ahlak kavramları üzerine tartışmalar
3. Hafta Ahlak Felsefesi değerlendirmeler
4. Hafta Meslek Etiği tartışmaları
5. Hafta Medya Etiği tartışmaları
6. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Medya Etiği
7. Hafta Televizyon Haberciliğinde Etik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Gazetecilik Etiği ve Haber Fotoğrafçılığında Etik
10. Hafta Yeni İletişim Teknolojileri, Sosyal Medya ve Etik
11. Hafta Halkla İlişkiler ve Etik tartışmalar
12. Hafta Reklamcılık ve Etik
13. Hafta Tasarım ve Etik
14. Hafta Düzenleyici Kurullar ve Kurallar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKaynaklar Ruhdan Uzun, 2011, İletişim Etiği ? Sorunlar ve Sorumluluklar, Ankara: Dipnot Yayınları

A.Belsey ve R. Chadwick, 2011, Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, İstanbul: Ayrıntı

Yardımcı Kaynaklar Bülent Çaplı, 2002, Medya ve Etik, Ankara: İmge

B.Çaplı-H.Tuncel, (Ed.), 2010, Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: A.Ü. İletişim Fakültesi Yayını

F. Bildirici, 2018, Günahlarımızla Yıkandık, İstanbul: Ayrıntı

Jon Nuttall, 1997, Ahlak Üzerine Tartışmalar, İstanbul: Ayrıntı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Devam115
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X   X
P8  X   X   X
P9  X   X  
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12    X   X
P13  X   X   X
P14    X   X
P15     
P16    X  
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22      X
P23    X  
P24     
P25  X   X   X