Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAT VE İLETİŞİM İLF151 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Erdem İlic
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanat ve iletişim arasında teorik ve eleştirel bakış akışı geliştirirler.
2) Sanat eserlerinin üretiminde kullanılan yapısal araçları çözümlerler.
3) Sanat ve diğer disiplinler, sanat ve iktidar hakkında analitik bir yaklaşım geliştirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı sanat ve iletişim arasındaki ilişkinin incelenerek, sanatsal üretim biçimlerinin tarihsel bağlamını öğrenmek, sanat ve iletişim bağlantısını sanat, toplum, iktidar, beğeni yargıları dolayımı ile kurmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders Tanıtımı & Tanışma.
2. Hafta Sanat-İletişim ve Sanatsal İletişimin İlişkisi
3. Hafta Antik Yunan ve günümüz. Tragedya ve popüler anlatılar.
4. Hafta Klasik anlatının temel kavramları: Anagnorisis, peripeteia, katharsis, düğüm, çözüm.
5. Hafta Anlatıda yapısal analiz: Masalın biçimbilimi.
6. Hafta Resim: Las meninas ve monarşik iktidar.
7. Hafta İktidar, biyo-iktidar kavramları ve sanat.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Beğeni yargılarının nedenleri: Sosyolojik bağlam
10. Hafta Beğeni yargıları: Kültürel sermaye, habitus.
11. Hafta Gösterişçi tüketim. Gösteri toplumu, Veblen, deBord.
12. Hafta Sanat ve endüstri. Kültür endüstrisi.
13. Hafta Çağdaş kuramlar. Videografi yeni sanat mı?
14. Hafta Genel tekrar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, T. W., (2013), Kültür Endüstrisi ? Kültür Yönetimi, (çev.) N. Ülner, M. Tüzel, E. Gen, İstanbul: İletişim.
Artun, A. (2018). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, İstanbul: İletişim
Aristoteles, (2014), Poetika, (çev.) S. Rifat, İstanbul: Can.
Baker, Ulus, (2011), Beyin Ekran, der. Ege Berensel, İstanbul: Birikim.
Beaud, M., (2016), Kapitalizmin Tarihi, (çev.) F. Başkaya, İstanbul: Yordam Kitap.
Bourdieu, P., (2015), Ayrım: Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi, (çev.) D.F. Şannan ve A.G.Berkkut, Ankara: Heretik.
Clark, T. (2017). Sanat ve Propaganda: Kitle Kültürü Çağında Politik İmge, Çev. Esin Hoşsucu, İstanbul: Ayrıntı.
Foucault, M., (2001), Kelimeler ve Şeyler, (çev.) M.A. Kılıçbay, Ankara: İmge.
Foucault, M., (2011), Özne ve İktidar, (çev.) I. Ergüden, O. Akınhay İstanbul: Ayrıntı.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Devam115
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü94
Toplam İş Yükü / 303,13
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8    X   X
P9     
P10     
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17     
P18  X   X   X
P19     
P20     
P21  X   X   X
P22     
P23     
P24     
P25