Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uygarlığın sanatsal üretimi nasıl etkilediğini anlar. 2) Endüstriyel üretimin sanat üzerindeki etkisini fark eder. 3) Yaratıcılığı toplumsal ve psikolojik bağlamında değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders yaratıcılık tartışmalarını sosyolojik ve psikolojik bağlamlarıyla ele almayı ve medya ile ilişkilendirmeyi amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı.
2. Hafta
Yaratıcı endüstriler.
3. Hafta
Endüstriyel üretim ve sanat.
4. Hafta
Uygarlık ve Yaratıcılık.
5. Hafta
Uygarlık ve Yaratıcılık.
6. Hafta
Yaratıcılık ve Medya.
7. Hafta
Yaratıcılık ve Medya.
8. Hafta
Yaratıcılık ve Sivil İtaatsizlik.
9. Hafta
Arasınav
10. Hafta
Yaratıcılığın Sosyolojisi.
11. Hafta
Yaratıcılığın Sosyolojisi.
12. Hafta
Büyüsel ve Mantıksal Düşünme.
13. Hafta
Yaratıcılık ve İnovasyon.
14. Hafta
Genel Değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Adorno, Theodor, (2001), The Culture Industry, Routledge: London. Bateson, Patrick ve Martin, Paul, (2013), Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon, Ayrıntı: İstanbul. Bourdieu, Pierre, (2016), Distinction A Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge: London. Bourdieu, Pierre, (2016), Distinction A Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge: London. Freud, Sigmund (2010). The Civilization and Its Discontents, Martino Publishing: USA. Freud, Sigmund (2012). Beyond the Pleasure Principle, Penguin: NY. Fuchs, Christian (2009). A contribution to theoretical foundations of critical media and communication studies?. Javnost-The Public (European Institute for Communication & Culture (EURICOM) , 16(2): 5-24, Taylor & Francis. Hesmondhalgh, David, (2013), The Cultural Industries, Sage: UK. Marcuse, Herbert (1998). Eros and Civilization. Beacon Press: Boston. Marcuse, Herbert (2002). One Dimentional Man. Routledge: NY. Mihaly Csikszentmihalyi, (2008), Flow: The Psychology of Optimal Experience, Harper Perennial: New York. Tansel İlic, D., (2014), Playing, Images and Madness, Play 3 Conference E-Book, Prag. Thoreau, Henry David, (2004), Walden, Princeton University Press. Nietzsche, Friedrich, (2007), Ecce Homo, Oxford University Press: Oxford.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
14
5
70
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ