Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYADA YARATICILIK TARTIŞMALARI İLF134 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uygarlığın sanatsal üretimi nasıl etkilediğini anlar.
2) Endüstriyel üretimin sanat üzerindeki etkisini fark eder.
3) Yaratıcılığı toplumsal ve psikolojik bağlamında değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders yaratıcılık tartışmalarını sosyolojik ve psikolojik bağlamlarıyla ele almayı ve medya ile ilişkilendirmeyi amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı.
2. Hafta Yaratıcı endüstriler.
3. Hafta Endüstriyel üretim ve sanat.
4. Hafta Uygarlık ve Yaratıcılık.
5. Hafta Uygarlık ve Yaratıcılık.
6. Hafta Yaratıcılık ve Medya.
7. Hafta Yaratıcılık ve Medya.
8. Hafta Yaratıcılık ve Sivil İtaatsizlik.
9. Hafta Arasınav
10. Hafta Yaratıcılığın Sosyolojisi.
11. Hafta Yaratıcılığın Sosyolojisi.
12. Hafta Büyüsel ve Mantıksal Düşünme.
13. Hafta Yaratıcılık ve İnovasyon.
14. Hafta Genel Değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, Theodor, (2001), The Culture Industry, Routledge: London.
Bateson, Patrick ve Martin, Paul, (2013), Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon, Ayrıntı: İstanbul.
Bourdieu, Pierre, (2016), Distinction A Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge: London.
Bourdieu, Pierre, (2016), Distinction A Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge: London.
Freud, Sigmund (2010). The Civilization and Its Discontents, Martino Publishing: USA.
Freud, Sigmund (2012). Beyond the Pleasure Principle, Penguin: NY.
Fuchs, Christian (2009). A contribution to theoretical foundations of critical media and communication studies?. Javnost-The Public (European Institute for Communication & Culture (EURICOM) , 16(2): 5-24, Taylor & Francis.
Hesmondhalgh, David, (2013), The Cultural Industries, Sage: UK.
Marcuse, Herbert (1998). Eros and Civilization. Beacon Press: Boston.
Marcuse, Herbert (2002). One Dimentional Man. Routledge: NY.
Mihaly Csikszentmihalyi, (2008), Flow: The Psychology of Optimal Experience, Harper Perennial: New York.
Tansel İlic, D., (2014), Playing, Images and Madness, Play 3 Conference E-Book, Prag.
Thoreau, Henry David, (2004), Walden, Princeton University Press. Nietzsche, Friedrich, (2007), Ecce Homo, Oxford University Press: Oxford.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje120
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler14570
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3      X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9      X
P10    X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X  
P14  X   X   X
P15  X   X  
P16  X   X   X
P17     
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20      X
P21     
P22      X
P23    X   X
P24     
P25  X   X   X