Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OYUNLAŞTIRMA İTA446 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Oyun (game ve play), ciddi oyun ve oyunlaştırma kavramları arasındaki temel farkları öğrenir; oyunlaştırmanın kullanım alanlarını bilir.
2) 1. Oyunlaştırma modellerini (D6, Octalysis ve Kanca Modeli) oyunlaştırma unsurlarını (dinamikler, mekanikler, bileşenler) ve oyuncu türlerini öğrenir.
3) Oyunlaştırma temelli çözüm önerileri sunar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, öğrencilerin oyunlaştırma ile ilgili tüm kavramlara hakim olmasını ve varolan bir problemin çözümünde oyunlaştırma temelli yaklaşımlar sunup uygulayabilme becerisi kazanmasını amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Oyun (game ve play) ve oyunlaştırma nedir?
3. Hafta Oyunlaştırma Unsurları (dinamikler, mekanikler, bileşenler)
4. Hafta Oyunlaştırmanın Psikolojik Temelleri (İçsel ve Dışsal Motivasyon: Öz Belirleme Teorisi, SAPS Ödüllendirme Modeli, Akış Teorisi)
5. Hafta Eğlence ve Oyuncu Tipleri
6. Hafta Oyunlaştırma Tasarımı Modelleri (D6, Octalysis ve Kanca Modeli)
7. Hafta Oyunlaştırma Tasarımı Modelleri (D6, Octalysis ve Kanca Modeli)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Oyunlaştırmanın Kullanım Alanları: Fiziksel ve Dijital
10. Hafta Oyunlaştırma Örnekleri
11. Hafta Oyunlaştırma Temelli Çözüm Önerileri ve Uygulamaları
12. Hafta Oyunlaştırma Temelli Çözüm Önerileri ve Uygulamaları
13. Hafta Oyunlaştırma Temelli Çözüm Önerileri ve Uygulamaları
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCsikszentmihalyi, Mihaly. (2018). Mutluluk Bilimi Akış. (Barış Satılmış. Çev.) Ankara: Buzdağı Yayınevi.

Herger, Mario. (2014). Enterprise Gamification: Engaging People by Letting Them Have Fun. CreateSpace Independent Publishing Platform.

Kapp, Karl M.; Blair, Lucas; Mesch, Rich. (2014). The Gamification of Learning and Instruction Fieldbook.: Ideas into Practice. San Francisco: Wiley.

Kapp, Karl. M. (2012). The Gamification of Learning and Instruction: Game-Based Methods and Strategies for Training and Education. San Francisco: Pfeiffer.

Werbach, Kevin; Hunter, Dan (2015). The Gamification Toolkit: Dynamics, Mechanics, and Components for the Win. Philadelphia: Wharton Digital Press.

Yılmaz, Altuğ E. (2016). Herkes İçin Oyunlaştırma. İstanbul: Abaküs Yayınları.

Zichermann, Gabe; Cunningham, Christopher. (2011). Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps. CA: O?Reilly Media.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Tartışma,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler22040
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X  
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13    X   X
P14  X   X   X
P15    X   X
P16    X   X
P17  X     X
P18  X   X   X
P19  X    
P20  X   X   X
P21  X     X
P22  X   X   X
P23    X   X
P24     
P25      X