Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Müşteri Deneyimi (CX) süreçlerini bilirler. Etkileşim tasarımı sürecini kullanarak, müşteri deneyim problemlerine iliştin gerçek soruları sorar, sorunları keşfedip, inovatif fikir oluşturur, tasarım yoluyla çözüm üretir, ürettiği çözümleri test eder. Geri bildirimlerle sürdürülebilirliği yaşayarak öğrenir. 2) 2) İki dönemlik projesini hem mini video clip hem de yüz yüze sunarak, etkili sunum yapmayı öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( İTA439)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında öğrenciler İTA 439 Etkileşim Tasarımı I dersinde öğrendiklerinden de yararlanarak insan odaklı tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak; bir ürün, hizmet veya sosyal sorumluluk iletişim tasarımı problemini etkileşimli grup çalışması içinde çözmeyi ve iletişim tasarımı ürünleri geliştirmeyi öğrenirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Proje Uygulama_01 -Brief Alma Süreci. Etkileşim tasarımı 1 Proje Konusunun Müşteri Deneyimi sorunu/sorunları açısından ele alınması, çıktı miro - Müşteri Deneyimi (CX Customer Experience) nedir? Müşteri deneyim süreçlerini anlamak için vaka analiz örnekleri, müşterinin pazara ve deneyime göre bölümlenmesi hakkında genel bilgi - Müşteri Deneyimi Sorunun varlığı ve önemi, çözümün uygulanabilirliği ve etkisinin neler olabileceği - Sorunun sayılar veriler, grafikler, duygusal olarak hikayeler ve alıntılar ile ortaya konulması
2. Hafta
Kullanıcı Deneyimi (UX). Müşteri Deneyimi (CX) ve Kullanıcı Arayüzü Deneyimi (UI). Kullanıcı Deneyim Süreci ve Rolleri - Proje Yönetimi. Proje Yönetimi Çıktı ve Araçları - UX Araştırması. UX Araştırma Çıktı ve Araçları - İnovasyon Tasarımı. İnovasyon Tasarımı Çıktı ve Araçları - Etkileşim Tasarımı. Etkileşim Tasarımı Çıktı ve Araçları - Optimizasyon. Optimizasyon Çıktı ve Araçları - Kullanıcı Arayüzü (UI). Kullanıcı Arayüzü, Çıktı ve Araçları - (Ara Sınav 20 puan)
3. Hafta
Proje Uygulama_02 -Brief Alma Süreci. Starbucks Müşteri Deneyimi ve Mobil Kullanıcı Deneyim Problemleri. - Brief Bileşenleri. Kullanıcı Deneyimi Ekibi ve Müşteri. - Hedefler, Beklentiler, Kısıtlar-Limitler, Hedef Kitle, Rakipler
4. Hafta
Proje Uygulama_03 Empati Saha Araştırma Süreci. - UX Araştırmalarında Kullanılan geniş yelpazeye genel bir bakış, - Brief kapsamında Benchmark, Kart Gruplama, Netnografi saha araştırması
5. Hafta
Proje Uygulama_04 Empati Saha Araştırmasının sentezlenmesi süreci, Miro üzerinden - Kullanıcı Görüşmeleri, Persona / Proto Persona, Çıktı indesign - Benchmark haritası, Çıktı indesign - Netnografi haritası, Çıktı indesign - Kart Gruplama ve App Navigasyonunun oluşumu. Çıktı illustarator - (Ara Sınav 20 puan)
6. Hafta
Proje Uygulama_05 Tanımlama Süreci. Problem/Problemlerin Tanımlanması - Empati Haritası, Çıktı indesign - Müşteri Yolculuk Haritası (Customer Journey Map). Çıktı indesign
7. Hafta
Proje Uygulama_06 İnovatif Fikir Oluşturma Süreci, Miro üzerinden - Bağıntı Şeması (Affinity Map), Çıktı miro ekran görseli
8. Hafta
Proje Uygulama_07 Prototipleme, Figma üzerinden - Moodboard, Çıktı photoshop - Stly guide, icon set, font set, image set, buton set, Çıktı illustrator
9. Hafta
Proje Uygulama_08 Prototipleme, Figma üzerinden
10. Hafta
Proje Uygulama_09 Prototipleme, Figma üzerinden
11. Hafta
Proje Uygulama_10 Prototipleme, Figma üzerinden
12. Hafta
Proje Uygulama_11 Test Etme Süreci, Figma üzerinden - Her bir öğrenci Problemin çözümüne ilişkin vaka raporu hazırlar. Çıktı word file - (Ara Sınav 20 puan)
13. Hafta
Proje Uygulama_12 Test Etme Süreci, Figma üzerinden - Uygulamanın 3 dakikalık filme alınması, loom üzerinden - Mockuplama, Çıktı photoshop.
14. Hafta
Sunum 20 puan
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
By IDEO.org The Field Guide to Human Centred Design Toolkit, 1st Edition 2015 ISBN: 978-0-9914063-1-9
(2004) Görsel iletişim ve grafik tasarım, İnkılap Yayınları.
DRAZE, D. and PALOUDA A. (2005) Design Studio: Integrating Art & Thinking, Prufrock Press.
BALDWIN J. and ROBERTS J. (2006) Visual Communication: From Theory to Practice, AVA Publishing.
ASPELUND K. (2006) The Design Process. Fairchild Pub.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
3
60
Devam
1
20
Diğer
1
20
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
3
1
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
3
1
3
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
12
2
24
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ