Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ETKİLEŞİM TASARIMI I İTA439 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Banu Erşanlı Taş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnsan Odaklı Tasarım ve Kullanıcı Odaklı Tasarım Süreçlerini bilirler. İnsan odaklı tasarım sürecini kullanarak, gerçek soruları ve gerçek sorunları keşfedip tasarım yoluyla çözüm üretir.
2) Kullanıcı Odaklı Araştırma Yöntemlerinin kullanarak araştırma ve sentezleme yapar, problemi tanımlar, inovatif fikir üretir, inovatif tasarım geliştirir ve geliştirdiklerini test eder. Geri bildirimlerle sürdürülebilirliği yaşayarak öğrenir.
3) İnsan/Kullanıcı Odaklı Tasarım sürecinde oluşturduğu çözümünü ayrıca iletişim tasarımı problemi olarak da ele alarak çeşitli mecraları kullanarak tanıtım kampanyası düzenler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında öğrenciler insan odaklı tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak; bir ürün, hizmet veya sosyal sorumluluk iletişim tasarımı problemini eleştirel bir bakış açısıyla etkileşimli grup çalışması içinde çözmeyi ve iletişim tasarımı ürünleri geliştirmeyi öğrenirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta İnternet, web, mobil, arayüz, etkileşim kavramlarının açıklanması
3. Hafta İnsan Bilgisayar Etkileşimi (HCI)
4. Hafta Adobe Illustrator programı üzerinden mobil uygulama ve arayüz tasarımı başlangıcı
5. Hafta Mobil App tasarımı proje uygulaması
6. Hafta Mobil App tasarımı proje uygulaması devam / geribildirimler
7. Hafta Mobil App arayüz tasarımı için son geri bildirimler ve vize hakkında bilgilendirme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması
10. Hafta Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması örnekler gösterilmesi ve geri bildirim verilmesi
11. Hafta Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması devam / geribildirimler
12. Hafta Final projesi hakkında bilgilendirme ve tasarımlar için geri bildirimler
13. Hafta Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması tamamlanması
14. Hafta Projelerin tamamlanması ve sunulması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPREECE J. SHARP H. (2022). Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. Wiley&Sons.
CHIPMAN A. (2022). UX/UI Design 2022: A Complete Beginners to Pro Step by Step Guide to UX/UI Design and Mastering the Fundamentals of Web Design with Latest Tips & Techniques Paperback.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav340
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav313
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi33090
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık326
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X  
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13    X   X
P14  X    
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X  
P18  X     X
P19    X  
P20    X   X
P21  X   X   X
P22    X   X
P23  X   X   X
P24      X
P25    X   X