DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Banu Erşanlı Taş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan Odaklı Tasarım ve Kullanıcı Odaklı Tasarım Süreçlerini bilirler. İnsan odaklı tasarım sürecini kullanarak, gerçek soruları ve gerçek sorunları keşfedip tasarım yoluyla çözüm üretir. 2) Kullanıcı Odaklı Araştırma Yöntemlerinin kullanarak araştırma ve sentezleme yapar, problemi tanımlar, inovatif fikir üretir, inovatif tasarım geliştirir ve geliştirdiklerini test eder. Geri bildirimlerle sürdürülebilirliği yaşayarak öğrenir. 3) İnsan/Kullanıcı Odaklı Tasarım sürecinde oluşturduğu çözümünü ayrıca iletişim tasarımı problemi olarak da ele alarak çeşitli mecraları kullanarak tanıtım kampanyası düzenler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında öğrenciler insan odaklı tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak; bir ürün, hizmet veya sosyal sorumluluk iletişim tasarımı problemini eleştirel bir bakış açısıyla etkileşimli grup çalışması içinde çözmeyi ve iletişim tasarımı ürünleri geliştirmeyi öğrenirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | 2. Hafta | İnternet, web, mobil, arayüz, etkileşim kavramlarının açıklanması | 3. Hafta | İnsan Bilgisayar Etkileşimi (HCI) | 4. Hafta | Adobe Illustrator programı üzerinden mobil uygulama ve arayüz tasarımı başlangıcı | 5. Hafta | Mobil App tasarımı proje uygulaması | 6. Hafta | Mobil App tasarımı proje uygulaması devam / geribildirimler | 7. Hafta | Mobil App arayüz tasarımı için son geri bildirimler ve vize hakkında bilgilendirme | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması | 10. Hafta | Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması örnekler gösterilmesi ve geri bildirim verilmesi | 11. Hafta | Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması devam / geribildirimler | 12. Hafta | Final projesi hakkında bilgilendirme ve tasarımlar için geri bildirimler | 13. Hafta | Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması tamamlanması | 14. Hafta | Projelerin tamamlanması ve sunulması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | PREECE J. SHARP H. (2022). Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. Wiley&Sons. CHIPMAN A. (2022). UX/UI Design 2022: A Complete Beginners to Pro Step by Step Guide to UX/UI Design and Mastering the Fundamentals of Web Design with Latest Tips & Techniques Paperback.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 3 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 30 | 90 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 2 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |