DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Video alanıyla ilgili temel bilgi ve estetik anlayışına sahiptir 2) Farklı formlarda üretilen videoların sanatla olan ilişkisini tartışma yetisine sahiptir. 3) Video sanatı üretiminde anlatımsal özellikleri benimser.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ders kapsamında öğrenciler video sanatı üretiminin tarihsel ve kavramsal özellikleri ekseninde bilgi sahibi olacaklardır. Sinema, video ve sanat aksında ilerleyen bu yapıda, farklı formlarda üretilen videoların mekanla ve sanatla olan ilişkisini tartışılacaktır. Video sanatını oluşturan unsurlar ve bu unsurlar arasındaki ilişkiye dayalı örnekler incelenecektir. Öğrencilerin tarihsel, teorik ve kavramsal eksende video üretim süreçlerine dahil olması sağlanacaktır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders içeriğinin anlatılması ve video sanatına giriş
| 2. Hafta | Görüntü, zaman ve harekete kavramları
| 3. Hafta | Sanat ve estetik
| 4. Hafta | Hareketli görüntünün tarihi, görsel hikaye anlatımı
| 5. Hafta | Videonun üretimi
| 6. Hafta | Video Sanatı ve estetik ilişkisi
| 7. Hafta | Video sanatı ve performans analiz etmek
| 8. Hafta | Ara Sınav
| 9. Hafta | Videonun farklı formlarda üretilmesi
| 10. Hafta | Mekan içinde eserlerin sergileme pratikleri
| 11. Hafta | Dijitalleşme ve video ilişkisi
| 12. Hafta | Dönem ödev/proje sunumları
| 13. Hafta | Video Sanatının ötesinde
| 14. Hafta | Konu üzerine tartışmaları ve eleştiriler
|
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Arnheim, R. (2010). Sanat Olarak Sinema. Hil Yayınları.
O'Doherty, B. (2010). Beyaz Küpün İçinde 'Galeri Meknının İdeolojisi'. Sel Yayıncılık.
Lüttickeni, L. (2013). History in Motion: Time in the Age of the Moving Image, Sternberg Press.
Krasner, J. (2008) Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics. Focal Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Tartışma,Anlatım,Proje,Sunum,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 6 | 50 | Proje | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 10 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |