Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI EKONOMİK ÖRGÜTLER HUK294 - 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uluslararası Ekonomik Örgütleri tanır ve kapsamını bilir.
2) Ekonomik Birleşmeler Teorisi ve IMF, Dünya Bankası, OECD ile ilgili olarak yeterli hukuki bilgiye ve tahlil yeteneğine sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHızla küreselleşen dünyamızda, uluslararası ekonomik kuruluşlar, ülkelerin veya bölgelerin çeşitli ekonomik ve mali sorunlarını çözmek amacıyla, üyelerinin ekonomik güçlerini bir araya getirmek üzere kurulmuş olup, dersin amacı; bu kuruluşların ne olduklarını, örgütlenme yapılarını açıklamak ayrıca bu uluslararası kuruluşların ekonomi politikalarını, fonksiyonlarını ve etkilerini irdelemektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uluslararası Ekonomik Örgütler Tanımı ve Kapsamı
2. Hafta Uluslararası Ekonomik Örgütler ve Globalleşme
3. Hafta Uluslararası Finansman Nedir? Çeşitleri? Azgelişmiş ülkeler için önemi
4. Hafta Ekonomik Birleşmeler Teorisi
5. Hafta IMF, Dünya Bankası Genel Bir Değerlendirme
6. Hafta IMF Genel Değerlendirme
7. Hafta IMF Nasıl Çalışır,Stand-by Düzenlemeleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Dünya Bankası Yapısı, İşleyişi
10. Hafta OECD yapısı işleyişi
11. Hafta Avrupa Birliği Yapısı, İşleyişi
12. Hafta Uluslararası Ekonomik Örgütler ve Bölgesel Birleşmeler arasındaki Fark ve Benzerlikler
13. Hafta Uluslar arası Ekonomik Örgütlerin Ülkemiz açısından önemi
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKarluk, Rıdvan: Uluslararası Ekonomik Mali ve Siyasi Örgütler.

Eğilmez, Mahfi: IMF Dünya Bankası ve Türkiye.

Emil, Ferhat -Yılmaz, H. Hakan: Kamu Borçlanması - İstiklal Programları ve
Uygulanan Maliye Politikalarının Kalitesi, ODTÜ ERC, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11