DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Selim Soner Sütçü
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) teknik metin türlerinin biçimini ve içeriğini tanımlayabilecek, 2) güncel teknik konularda yapılan araştırmalarla terminoloji bilgisini kazanacak, 3) teknik çeviride uygulanacak yöntemleri kavrayacaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, öğrencilerin teknik ve bilimsel metinleri okuyup anlayabilmeleri ve çevirebilmelerinin sağlanmasıdır. Öğrencilerin teknik ve bilim alanlardaki metinlerin terminoloji ve biçem özelliklerini tanımaları ve erek dile aktarmaları hedeflenmektedir. Ayrıca bu derste teknik çeviriye kuramsal yaklaşımlar üzerinde de durulur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | Teknik metinlerin metinsel ve dilsel özelliklerine genel bir bakış | 3. Hafta | Teknik çeviri örneklerinin incelenmesi | 4. Hafta | Teknik Çeviriye Yönelik Terminoloji Çalışmaları | 5. Hafta | Çeviri uygulaması: Kullanım Kılavuzu | 6. Hafta | Çeviri Uygulaması: Kullanım Kılavuzu | 7. Hafta | Çeviri kontrolü ve düzelti çalışmaları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çeviri uygulaması: Patent çevirisi | 10. Hafta | Çeviri uygulaması: Mühendislik alanından metinlerin çevirisi | 11. Hafta | Çeviri Uygulaması: İstatistik alanından metinlerin çevirisi | 12. Hafta | Çeviri Uygulaması: Bilgisayarla ilgili metinlerin çevirisi | 13. Hafta | Çeviri kontrolü ve düzelti çalışmaları | 14. Hafta | Son Değerlendirmeler | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Byrne, Jody. Technical Translation: Usability Strategies for Translating Technical Documentation. Dordrecht: Springer, 2010. Wright, Sue Ellen, and Leland D Wright. Scientific and technical translation. John Benjamin, 1993. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 6 | 4 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 200 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |