Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
READING AND WRITING SKILLS IN ENGLISH II MTI106 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Onur Tahsin Koyun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) özgün metinlerin biçim ve dili hakkında fikir sahibi olabilecek,
2) anlatı, betimleme, imgesel, söylemsel ve tartışma içerikli metin yazabilecek,
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, üst düzey ya da akademik metin türlerini ayırt etme ve çözümleme becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler derste yürütülecek çalışmalarla ileri düzey dilbilgisi, yazım ve noktalama kuralları hakkında farkındalık kazanır. Derste yürütülen tartışmalar dilbilgisi, yazım becerileri ve yazım tarzıyla ilgili sorunlara odaklanır. Derste yürütülen çalışmalarla ve ödevlerle öğrenciler, farklı tarzlarda yazılmış metinleri çzöümleyerek çeviri yapmaya başlarlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta General Introduction
2. Hafta Identifying language features
3. Hafta Short passages for comment
4. Hafta Directed writing tasks
5. Hafta Directed writing for longer passages
6. Hafta Writing commentary
7. Hafta Writing commentary exercises
8. Hafta Mid-term Exam
9. Hafta Narrative Writing
10. Hafta Descriptive Writing
11. Hafta Imaginative Writing
12. Hafta Discursive Writing
13. Hafta Argumentative Writing
14. Hafta Exam Practice
15. Hafta Final Exam
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDavis, J., and Liss, R. Effective Academic Writing 3: The Essay. Oxford: OUP, 2006.
Langan, John. College Writing Skills with Readings. New York, NY: McGraw-Hill, 2014.
Mikulecky, Beatrice S. and Linda Jeffries. Advanced Reading Power: Extensive Reading, Vocabulary Building, Comprehension Skills, Reading Faster. 7th edition. New Jersey: Prentice Hall, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav145
Proje15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar14228
Final Sınavı133
Ödevler10330
Toplam İş Yükü158
Toplam İş Yükü / 305,26
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5  X   X
P6   
P7  X   X
P8    X
P9   
P10  X   X
P11  X   X