Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM DENETİMİ VE HESAPVEREBİLİRLİK EYD697 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Burhanettin Dönmez
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim denetimi ile eğitim yönetimi ilişkisini açıklayabilir.
2) Eğitim denetimi ve hesap verebilirlikle ilgili kavramları açıklayabilir.
3) Eğitim denetiminin tarihsel gelişimini bilir.
4) Çağdaş eğitim denetiminin özelliklerini bilir.
5) Denetmen yeterliklerini bilir.
6) Eğitim sisteminin denetimle ilgili sorunlarını açıklayabilir ve yorumlayabilir.
7) Farklı denetim yaklaşımlarını yorumlayabilir.
8) Denetimle ilgili yeni yaklaşımları değerlendirebilir.
9) Eğitim denetimi ve hesap verebilirlik ile ilgili bir araştırma önerisi hazırlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı eğitimde hesapverebilirliğin teorik ve pratik düzlemlerde artan önemine ve karmaşıklığına dikkat çekmek ve hesapverebilirlikle ilgili temel soruları ve sorunları ana hatlarıyla ortaya koymak, eğitimde hesapverebilirliği gerçekleştirmenin koşullarına ve zorluklarına dair tartışma süreçlerini geliştirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ve tanışma
2. Hafta Eğitim denetimi kavramı ve tarihsel süreçteki gelişimi
3. Hafta Çağdaş denetimin ilkeleri.
4. Hafta Eğitim denetmenin yeterlikleri ve rolleri.
5. Hafta Denetim yaklaşımları
6. Hafta Denetim yaklaşımları
7. Hafta Denetimde eğitim işgörenlerinin yetiştirilmesi ve geliştirilmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Hesap verebilirlik ve ilişkili olduğu diğer kavramlar
10. Hafta Hesap verebilirlik türleri ve sınıflandırılması
11. Hafta Eğitimde hesap verebilirlik ve kavramı ve türleri
12. Hafta Eğitimde ölçme değerlendirme ve hesap verebilirlik sisteminin oluşturulması
13. Hafta Okulda hesap verebilirlik politikaları
14. Hafta Denetim ve hesap verebilirlikle ilgili projelerin değerlendirilmes
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAccountability in Educational Organizations. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) Volume 8, Issue 1, January 2017: 39-68
Acheson, Keith A. , Meredith Damien Gall. (1987). Techniques in the Clinical Supervision of Teachers. New York: Longman.
Angelo, Th omas A. , K. Patricia Cross (1993). Classroom Assesment Techniques: A Handbook of Colle ge Teachers. Jossey-Bass, New York.
Aydın, İnayet. (2014). Öğretimde Denetim. Ankara: PEGEM-A Yayınları.

Aydın, Mustafa. (2014). Çağdaş Eğitim Denetimi. İstanbul: Gazi Kitabevi.
Balcı, Asım (2008), ?Kamu Yönetiminde Hesap Verebilirlik Anlayışı?, A.Balcı, A.Nohutçu, N.K.Öztürk, B.Coşkun, (Ed.), Kamu Yönetiminde Çağdaş, Yaklaşımlar, Seçkin Yayınları, Ankara.
Başar, Hüseyin. (1993). Eğitim Denetçisi. Ankara: PEGEM Yayınları.
Beycioğlu, K. ve Dönmez, B. (2009).Eğitim Denetimini Yeniden Düşünmek. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (2) 71-93
Bülbül, M. Acar, M. Özdemir, S. (2018) Eğitimde Hesap Verebilirlik. PEGEM-A Yayınları
Cogan, Morris, L. (1973). Clinical Supervision. Houghton Miffl in Comp. Boston.
Erdağ, C. & Karadağ, E. (2017). Okul Hesap Verebilirliği Modelleri: Bütüncül Bir Çözümleme. İş Ahlakı Dergisi. 10, 303?341.
Glickman , D. Carl. (2002). Leadership for Learning. Association for Supervision and Curricullum Development (ASCD), USA.
Glickman D. C. , S.P.Gordon, J.M. Ross-Gordon. (2004). Supervision and Instructional Leadership. Pearson Education Inc. USA.
Glanz, J. & Neville, R. (Eds). (1996). Educational Supervision: Perspectives, Issues, and Controversies. Norwood, MA: Christopher Gordon.
Gündüz,Y., Göker, S.D. (2017). Eğitim Denetimi Sürecinde Hesap Verebilirlik ve Şeffaflık Uygulamaları. OMÜ Eğtim Fakültesi Dergisi. 36(1), 83-93
Himmetoğlu,B., Ayduğ, D., Bayrak, C. (2017). Opinions of School Administrators about
Oliva, P. & PawLas, G. (2004). Supervision for today?s schools. New York: John Wiley & Sons.
Öztürk, N. K., ve Coşkun B. (Der.) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Ankara, Seçkin Yayınevi.
Pajak, Edward. (1993). Approaches To Clinical Supervision: Alternatives for Improving Instruction. Christopher-Gordon Publisher Inc. Norwood, MA.
Samsun, N. (2003). Hesap Verebilirlik ve İyi Yönetişim? İyi Yönetişimin Temel Unsurları, Ankara, Maliye Bakanlığı Yayını.
Taner, A.,(2015). Demokrasi, hesap verme sorumluluğu ve hükümet modelleri. Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1, 71-92
Taymaz, Haydar (2013). Teftiş. Ankara: PEGEM-A Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı7749
Ödevler
Toplam İş Yükü198
Toplam İş Yükü / 306,6
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1                 
P2                 
P3                 
P4                 
P5                 
P6                 
P7                 
P8                 
P9                 
P10                 
P11                 
P12                 
P13                 
P14                 
P15                 
P16