Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim yönetimi ile ilgili temel kuramlarla ilgili bilgi sahibi olur, bu alanda karşılaştıkları problemleri kuramlar aracılığı ile analiz edebilir uygulayabilirler 2) Yönetim süreçlerini eğitim yönetimi alanına uygulayabilirler. 3) Eğitim sistemlerini amaç, yapı, süreç ve iklim boyutlarında analiz yapabilirler 4) Eğitim yönetimi alanının epistemolojik, felsefi ve ontolojik temellerini analiz edebilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Öğrencilere eğitim yönetiminde kuram ve uygulama hakkında bilgi ve anlayış kazandırır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Eğitim yönetimi alanının özelliği ve tarihçesi
3. Hafta
Eğitim Yönetimi alanının epistemolojik, ontolojik ve felsefi temelleri
4. Hafta
Eğitim Yönetimi alanının epistemolojik, ontolojik ve felsefi temelleri
5. Hafta
Eğitim Yönetimi kuram ve uygulamada kullanılan paradigmalar
6. Hafta
Klasik Yönetim Yaklaşımları
7. Hafta
İnsan İlişkileri Yaklaşımı
8. Hafta
Sistem Yaklaşımı
9. Hafta
Durumsallık Yaklaşımı
10. Hafta
Kuram ve Uygulama İlişkisi-Sorunlar
11. Hafta
Eğitim Yönetiminde Güç ve Politika
12. Hafta
Okul kültürü ve eğitim yönetimi
13. Hafta
Bolman ve Deal Liderlik Çerçeveleri
14. Hafta
Dersin değerlendirilmesi
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Temel Kaynaklar Özdemir, S (2013) Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Moodle sistemindeki sunu ve makaleler
Ek Kaynaklar Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem. Lunenburg, F. C., & Ornstein, A. (2021). Educational administration: Concepts and practices. SAGE Publications. Oplatka, I. (2010). The legacy of educational administration: A historical analysis of an academic field. Peter Lang. Campbell, R. F., Fleming, T., Newell, J. J., Bennion, J. W. (1987). A history of thought and practice in educatıonal administration. New York: Teachers College. Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109. Örücü, D., & Şimşek, H. (2011). Akademisyenlerin gözünden Türkiye?de eğitim yönetiminin akademik durumu: Nitel bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 167-197. Beycioğlu, K., & Dönmez, B. (2006). Eğitim yönetiminde kuramsal bilginin üretimine ve uygulanmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47(47), 317-342. Beycioglu, K. (2012). Will Evers and Lakomski be able to find leadership's Holy Grail?. KEDİ Journal of Educational Policy, 9(2). Beycioglu, K., Kılınç, A. Ç., & Polatcan, M. (2019). The `Westernised?Map of the field of educational administration in Turkey and dominant perspectives in school leadership education. In Teaching educational leadership in Muslim countries (pp. 135-151). Springer, Singapore.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Proje
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
20
3
60
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
3
6
18
Proje
1
50
50
Toplam İş Yükü
188
Toplam İş Yükü / 30
6,26
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ