Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKUL KÜLTÜRÜ VE OKUL GELİŞTİRME EYD693 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Servet Özdemir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okul Kültürü kavramını bilir
2) Okul kültürü türlerini kavrar ve karsılaştırır
3) Okul geliştirme süreclerini kavrar
4) Okul geliştirmede kültürün etkisini analiz eder
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste okul kültürü kavramı incelenir,okul kültürü türleri karşılaştırılır ve okul geliştirme süreçlerinin üzerinde durulur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Örgüt kültürü tanımı ve öğeleri
2. Hafta Okul kültürünü etkileyen faktörler
3. Hafta Etkili okullar
4. Hafta Değişme ve okul kültürü
5. Hafta Okulu yeniden kurmak
6. Hafta Değişim Modelleri
7. Hafta Okul kültürünü oluşturmada insan kaynağının rolü
8. Hafta Okul Mimarisi ve okul kültürü
9. Hafta Okul geliştirme sürecine STK, veli katılımı
10. Hafta Okul kültürü örnekleri, etkinlik kültürü, güven kültürü, akademik optimizm, kontrol kültürü
11. Hafta Örgütsel iklim ve okul geliştirme
12. Hafta Okulun psikolojik yönü: okulda ilişkiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHofstede, G. (2010). Geert hofstede. National cultural dimensions.
Maehr, M. L., & Midgley, C. (1996). Transforming school cultures. Westview Press.
Schein, E. H. (2010). Organizational culture and leadership (Vol. 2). John Wiley & Sons.
Sergiovanni, T. J. (1996). Leadership for the schoolhouse: How is it different? Why is it important?. Jossey-Bass, Inc. Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104..
Schlechty, P. C., & Joslin, A. W. (1984). Images of schools. Teachers College Record.
Leithwood, K. A., & Riehl, C. (2003). What we know about successful school leadership. Nottingham: National College for School Leadership.

İlgili yurt içi yurt dışı makale ve çalışmalar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje170
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler33090
Proje16060
Toplam İş Yükü206
Toplam İş Yükü / 306,86
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16