Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YÜKSEKÖĞRETİMDE YÖNETİM EYD691 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yükseköğretimin yönetiminin özelliklerini anlar.
2) Örgüt türleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlar.
3) Farklı yönetim teorileri açısından yükseköğretim kurumlarını analiz eder
4) Yükseköğretimin yönetiminde nasıl etkili liderlik yapılacağına dair öneriler sunar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDünyada ve Türkiye?de yükseköğretim yönetim sistemleri ve modellerini, yükseköğretimde liderlik ve yönetim kavramlarını , yükseköğretimde araştırma konularını ve yükseköğretimdeki sorunları ve çözümleri içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yönetimle ilgili kavramlar ve yönetim teorileri
2. Hafta Yükseköğretimin tarihi
3. Hafta Yönetim süreçleri
4. Hafta Örgütsel davranış
5. Hafta Örgüt kültürü ve iklimi
6. Hafta Kaynakların yönetimi
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Bütçeleme sistemleri
9. Hafta Yükseköğretimde liderlik
10. Hafta İnsan kaynaklarının yönetimi
11. Hafta Kalite standartları ve performans değerlendirme
12. Hafta Örgütsel değişim
13. Hafta Yükseköğretime ilişkin dünyadaki eğilimler
14. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSmart, J. C. (2009). Higher education: Handbook of theory and research. Dordrecht : Springer Netherlands
Ertürk, M. (2009). İşletmelerde yönetim ve organizasyon. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Okçabol, R. (2007). Yükseköğretim sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Balderston, F. E. (1995). Managing today?s university. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Bowen, W. G.&Shapiro, H.T. (1998). Universities and their leadership. New Jersey: Princeton University Press.
Marc, J. G. &Simon, H. A. (1959). Organizations. USA: J. Wiley&Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev240
Makale Sunuşu120
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi206120
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler12020
Toplam İş Yükü206
Toplam İş Yükü / 306,86
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16