Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI EYD677 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlayabilecek,
2) Öğretim Teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerinin ve öneminin anlayabilecek,
3) Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varabilecek,
4) Görsel tasarım araç ve ilkelerini anlayabilecek, bu ilkeleri materyal hazırlarken kullanabilecek,
5) Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlayabilecek,
6) Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerini anlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste teknoloji kavramı, eğitimde uygulanan teknolojik programlardan örnekler, sınıf teknoloji sistemlerinin genel özellikleri, materyal geliştirmede teknoloji, yeni gelişen teknolojiler ve teknolojiyi eğitime entegre etmede yaşanan yönetsel ve diğer sorunların tartışılmasına yer verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması
2. Hafta Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
3. Hafta Öğretim Teknolojileri ve İletişim
4. Hafta Mesaj Tasarımı
5. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri
6. Hafta Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama İlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri)
7. Hafta Teknoloji Planlaması
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Öğretim Teknolojileri ve Disipline Özgü Uygulamalar
10. Hafta Öğretim Teknolojilerini Değerlendirme
11. Hafta Bilgisayar Destekli Eğitim ve Çokluortam
12. Hafta E-öğrenme
13. Hafta Yeni Teknolojiler
14. Hafta Türkiye'de ve Dünyada öğretim Teknolojileri
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR) Smaldino, S.E, Lowter, D., L. & Russell, J., D. (2015). Instructional Technologand Media Education (10th edition).Pearson Education Inc., USA
2) Cabı E., Kalelioğlu F., Yalçınalp, S. Ersoy H., Yücel U. A., Ergun E., (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 2. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara

3) Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegema yayıncılık 4. Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Ani Yayıncılık.

4) Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Sti.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev520
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi207140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler
Toplam İş Yükü209
Toplam İş Yükü / 306,96
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16