Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlayabilecek, 2) Öğretim Teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerinin ve öneminin anlayabilecek, 3) Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varabilecek, 4) Görsel tasarım araç ve ilkelerini anlayabilecek, bu ilkeleri materyal hazırlarken kullanabilecek, 5) Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlayabilecek, 6) Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerini anlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste teknoloji kavramı, eğitimde uygulanan teknolojik programlardan örnekler, sınıf teknoloji sistemlerinin genel özellikleri, materyal geliştirmede teknoloji, yeni gelişen teknolojiler ve teknolojiyi eğitime entegre etmede yaşanan yönetsel ve diğer sorunların tartışılmasına yer verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması
2. Hafta
Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
3. Hafta
Öğretim Teknolojileri ve İletişim
4. Hafta
Mesaj Tasarımı
5. Hafta
Görsel Tasarım İlkeleri
6. Hafta
Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama İlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri)
7. Hafta
Teknoloji Planlaması
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Öğretim Teknolojileri ve Disipline Özgü Uygulamalar
10. Hafta
Öğretim Teknolojilerini Değerlendirme
11. Hafta
Bilgisayar Destekli Eğitim ve Çokluortam
12. Hafta
E-öğrenme
13. Hafta
Yeni Teknolojiler
14. Hafta
Türkiye'de ve Dünyada öğretim Teknolojileri
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
) Smaldino, S.E, Lowter, D., L. & Russell, J., D. (2015). Instructional Technologand Media Education (10th edition).Pearson Education Inc., USA 2) Cabı E., Kalelioğlu F., Yalçınalp, S. Ersoy H., Yücel U. A., Ergun E., (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 2. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara
3) Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegema yayıncılık 4. Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Ani Yayıncılık.
4) Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Sti.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
5
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
20
7
140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
15
15
Ödevler
Toplam İş Yükü
209
Toplam İş Yükü / 30
6,96
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ