Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE LİDERLİK EYD676 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim yönetiminde liderliğin önemini kavrayacaklardır.
2) Eğitim örgütlerinde liderlik davranışını analiz ederler.
3) Farklı liderlik kuramlarını ve türlerini bilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim kurumlarında liderlik kavramına ilişkin bilgi ve anlayış kazandırır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Özellik ve Davranışsal kuramlar)
2. Hafta Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Durumsallık kuramları)
3. Hafta Öğretimsel Liderlik
4. Hafta Kültürel Liderlik
5. Hafta Süper Liderlik
6. Hafta Moral Liderlik
7. Hafta Öğrenen Liderlik
8. Hafta Transformasyonel Liderlik
9. Hafta Transaksiyonel Liderlik
10. Hafta Vizyoner Liderlik
11. Hafta Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik
12. Hafta Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik
13. Hafta Türkiye?de Eğitimsel Liderlik Çalışmaları
14. Hafta Türkiye?de Eğitimsel Liderlik Çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBolman, Lee G. Organizasyonları Yeniden Yapılandırmak. Çeviri. Ahmet Aypay-Abdurrahman Tanrıöğen.Seçkin Yayıncılık.
Celep, C. (2014). Eğitim Yöneticisinin Liderlik Davranışı. Ankara: Nobel Yayıncılık
Yıldırm, Nail (2013). Okul Müdürlerinin Sorun Çözme Hikayeleri. Ankara: Nobel
Çelik, V.(2007). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem A Yayınları.

Aydın, M. (2005).Eğitim yönetimi: kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler (örgütsel davranış). Ankara: Hatipoğlu Yayınları: 46, Yükseköğretim Dizisi: 10.
Açıkalın, A.1994) Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara:Pegem Yayınları.
Başaran, İ.E. (1992) Yönetimde insan ilişkileri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.

Erçetin, Ş. (1998). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Önder Matbaası.
Kaya, Y, K.(1991). Eğitim yönetimi: kuram ve Türkiye'deki uygulama. Ankara: Bilim yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık7642
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7428
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler122
Atolye Çalışması10440
Toplam İş Yükü200
Toplam İş Yükü / 306,66
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16