DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
ANTİK ÇAĞDA İÇ MEKAN TASARIM YAKLAŞIMLARI |
İMB673 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; |
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Bu derste Ege ve Anadolu coğrafyasında Yunan ve Roma dönemlerinde öne çıkan konut, idari yapılar ve kamusal mekanlarda iç mekan tasarım çözümleri incelenir. Ders kapsamında antik yapılar, malzeme bilgisi, antik kentler ve yerleşim düzenleri de çalışılacaktır. Antik yapıların günümüz restorasyon çalışmalarında izlenmesi gereken orijinal yapı teknikleri ve bölgesel malzeme çeşitliliği ve Akdeniz iklimine duyarlı yapı ve malzeme çeşitliliği üzerinde de durulacaktır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş Anadolu?da korunmuş kentler ve yapılarına genel bir bakış | 2. Hafta | Efes, Milet, Magnesia, Laodicea ve yapıları, mimari üsluplar | 3. Hafta | Priene?li Hermogenes ve yapıları | 4. Hafta | Priene ve kent planı, mimar Pythius | 5. Hafta | Milet?li Hippodamus ve antik kent tasarımı ve yapıları | 6. Hafta | Dinokrates ve İskenderiye kent planı | 7. Hafta | Atina Akropolü ve Phidias, Kallikrates ve Iktinus, Mnesikles, Karpion | 8. Hafta | Samos?lu Theodorus ve etkileri | 9. Hafta | Philon ve tapınak iç düzenlemeleri | 10. Hafta | Satyros ve Halikarnassos Mausoloeum mimarisinde çözümler | 11. Hafta | Knidos ve Sostratus, bölgesel yapılarda iç mekanda etkileri | 12. Hafta | Aspendos tiyatrosu ve Zenon?un çözümlemeleri | 13. Hafta | Dinokrates ve Parmenion İskenderiye?de yapı çözümlemeleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | J.J. Coulton, Ancient Greek architects at work : Problems of structure and design, Cornell University Press,Ithaca (1977). A.P. Laurie, Greek and Roman methods of painting : some comments on the statements made by Pliny and Vitruvius about wall and panel painting, Cambridge : Cambridge University Press (2014). Frank Sear, Roman Architecture, Cornell University press Ithaca (1992) Pollio Vitrivius, On Architecture, Harvard University Press Mass.(1998) Richard Ernest, Wycherley,, Antik çağda kentler nasıl kuruldu?, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul (1986).
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 15 | Ödev | 1 | 20 | Makale Sunuşu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 4 | 48 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 8 | 3 | 24 | Konu Araştırma | 10 | 3 | 30 | Literatür taraması | 14 | 3 | 42 | Makale Sunuşu | 8 | 2 | 16 | Makale İnceleme | 8 | 6 | 48 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 12 | 3 | 36 | Toplam İş Yükü | | | 302 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|