Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari anlamda iç mekanı ortaya çıkaran tarihsel ve kültürel süreçlerden haberdar olmak 2) Modern iç mekana ilişkin mimarlık kuramlardan haberdar olmak 3) Modern iç mekana ilişkin göstergebilim post-yapısalcılık, toplumsal cinsiyet, görüngübilim gibi kuramlardan haberdar olacaktır. 4) Eleştirel okuma, düşünme ve yazma becerileri kazanmak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders İç Mimarlıkta tarih, kuram ve eleştiri alanındaki yaklaşımların genel bir bakışını sunmayı amaçlar. Ders iç mekanları felsefi, tarihsel, sosyo- ekonomik, politik ve kültürel etkenler bağlamında irdelemenin yanı sıra öğrencilere eleştirel okuma, düşünme ve yazma becerileri de kazandırır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Derse giriş ve dersin tanıtımı
2. Hafta
2. Hafta Modernite ve Modernizm
3. Hafta
3. Hafta Modernite ve Modernizm
4. Hafta
4. Hafta Akılcı Modern ve Hayalpereset Modern
5. Hafta
5. Hafta Modernite ve Mimarlık
6. Hafta
6. Hafta Modern Mimarlığın Sınırları
7. Hafta
7. Hafta Mimarlığın Bilindışı
8. Hafta
8. Hafta Mimarlığı Yertsizyurtsuzlaştırmak
9. Hafta
9. Hafta Mimarlığı Yertsiz-yurtsuzlaştırmak
10. Hafta
10. Hafta Mimarlığın Yapısökümü
11. Hafta
11. Hafta Performans ve Edimsellik Olarak Mimarlık
12. Hafta
12. Hafta Algılanan ve Yaşanan Mimarlık
13. Hafta
13. Hafta Mimarlık, Kimlik ve Yer
14. Hafta
14. Hafta Mimarlık ve Disiplin
15. Hafta
Dönem sonu tartışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-M.Berman. Modernlik-Dün, Bugün ve Yarın? Katı Olan Herşey Buharlaşıyor, 27-60 -Artun, Ali Baudelaride Sanatın Özerkleşmesi ve Modernizm?. Modern Hayatın Ressamı, 7-79 -W. Benjamin. Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı Pasajlar, 50-87 -H.Heynen. Modernite ile Mimarlık Yüzyüze Mimarlık ve Modernite: Bir Eleştiri, 1- 45 -H.Heynen. Aynadaki Yansımalar? Mimarlık ve Modernite: Bir Eleştiri, 103-161 -U. Şumnu. 20.yüzyıl Düşüncesinde Ev/Evsizlik Halleri ve Borges?in Asterion Evi. Toplum ve Bilim, 145 -N. Altınyıldız Artun. Mimarlığı Baştan Çıkarmak? Surrealizm ve Mimarlık , -R.Ojalvo. Modernitenin İki Yüzü Arasında Mimarlık: Mesken Tutmaktan Göçebeliğe. Arzu Mimarlığı, 169-196 -B. Tanju. Zaman-Mekan ve Mimarlıklar? -E. Akcan. Metafiziğin Kalesi Hakkında Düşünmek. Cogito -U. Şumnu. Tamamlanmamış Anıt: Yapı Sökümün Mimarisi, Doxa, 2007:5, 124-129 -D. Güner. Performans ve Edimsellik Olarak Mimarlık Ege Mimarlık, 2012, 24-29 -Adile Aslan Avar Lefebvrenin Üçlü -Algılanan, Tasarlanan ve Yaşanan Mekan- Diyalektiği? Dosya 17,2009, 1-17 -Çağatay Emre Doğan Mimarlığın Görselliği ve Temsili Dosya 17,2009, 32-36 -Didem Kılıçkıran(der) Kimlik ve Yer, Dosya 33, 2014:1, 1-22, 33-46 ve 79-85 -G. Arif Sargın. (der). Mimarlık ve Disiplin: Beden, Mekan ve Siyaset, Arradamento Mimarlık, Haziran 2015
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eleştirel Okuma, Anlatım,Tartışma,Dönem Ödevi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
14
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
5
5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
7
7
49
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
7
49
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
Toplam İş Yükü
290
Toplam İş Yükü / 30
9,66
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ