Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKAN ALGISI VE YÖN BULMA EYLEMİ İMB663 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Betül Bilge Özdamar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İç mekanda yönelim sistemlerini öğrenir ve tasarım/ proje aşamasında değerlendirmeye alacağı sistem çözümlerine hakim olur.
2) Mekan içi algısal değerlere yönelik kişisel düşünce becerilerini geliştirir
3) İç mekanda yönelim sistemlerine yönelik tasarımda iç mimarın sorumluluğu anlaşılır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIMekan içi algılamaya yönelik temel değerlerin tartışıldığı derste, iç mekan tasarımında yönelim ve yön bulma tasarım değerleri tartışmaya açılır. Ders kapsamında kullanıcı-mekansal algı- yönelim sistemleri ilişkisinin kurgulanması ve araştırılması amaçlamaktadır. Ders sonunda konu çerçevesinde bir makale yazımı beklenmektedir. Ders kapsamında yön bulma eylemi; tahliye sistemleri açısından ele alınarak değerlendirilecektir. Ders içeriği, tahliye rotaları üzerinden yön bulmaya etki eden mekan okumaları ve rotalar üzerinden kullanıcılar tarafından edinilen mekansal bilgilendirmeye dayandırılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Mekan içi algı- kullanıcı-mekan algısı ilişkisi
3. Hafta İç mekanda kullanıcı ihtiyaçları üzerinden mekan organizasyonu ve yön bulma eylemi
4. Hafta İç mekanda yön bulma eylemi
5. Hafta İç mekanda yönelim sistemleri ve mekansal karşılıkları
6. Hafta İç mekanda yönelim sistemleri ve mekansal karşılıkları
7. Hafta Ara Sınav / Makale ön araştırması teslimi
8. Hafta Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme
9. Hafta Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme
10. Hafta Makale Sunumu 1 ve Sınıf İçi Değerlendirme
11. Hafta Makale Sunumu 2 ve Sınıf İçi Değerlendirme
12. Hafta Makale Sunumu 3 ve Sınıf İçi Değerlendirme
13. Hafta Makale Sunumu 4 ve Sınıf İçi Değerlendirme
14. Hafta Makale Sunumu 5 ve Sınıf İçi Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPaul Arthur; Romedi Passini (1992).Wayfinding : people, signs, and architecture, New York : McGraw-Hill Book Co.
Koyuncu H, Yang SH (2010) A survey of indoor positioning and object locating systems. IJCSNS Int J Comput Sci Netw Secur 10(5):121?128
Lee YH, Medioni G (2015) Wearable RGBD indoor navigation system for the blind. In: Agapito L, Bronstein MM, Rother C (eds) Computer vision?ECCV 2014 workshops. Springer, Cham, pp 493?508
Ingold T. The perception of the environment: essays on livelihood, dwelling and skill. London and New York: Taylor & Francis Group; 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev110
Makale Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık144
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler8432
Konu Araştırma 7428
Makale Sunuşu7321
Makale İnceleme14342
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14456
Toplam İş Yükü303
Toplam İş Yükü / 3010,1
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2      X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X    
P6  X    
P7     
P8     
P9     
P10