DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Betül Bilge Özdamar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç mekanda yönelim sistemlerini öğrenir ve tasarım/ proje aşamasında değerlendirmeye alacağı sistem çözümlerine hakim olur. 2) Mekan içi algısal değerlere yönelik kişisel düşünce becerilerini geliştirir 3) İç mekanda yönelim sistemlerine yönelik tasarımda iç mimarın sorumluluğu anlaşılır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Mekan içi algılamaya yönelik temel değerlerin tartışıldığı derste, iç mekan tasarımında yönelim ve yön bulma tasarım değerleri tartışmaya açılır. Ders kapsamında kullanıcı-mekansal algı- yönelim sistemleri ilişkisinin kurgulanması ve araştırılması amaçlamaktadır. Ders sonunda konu çerçevesinde bir makale yazımı beklenmektedir. Ders kapsamında yön bulma eylemi; tahliye sistemleri açısından ele alınarak değerlendirilecektir. Ders içeriği, tahliye rotaları üzerinden yön bulmaya etki eden mekan okumaları ve rotalar üzerinden kullanıcılar tarafından edinilen mekansal bilgilendirmeye dayandırılmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | 2. Hafta | Mekan içi algı- kullanıcı-mekan algısı ilişkisi | 3. Hafta | İç mekanda kullanıcı ihtiyaçları üzerinden mekan organizasyonu ve yön bulma eylemi | 4. Hafta | İç mekanda yön bulma eylemi | 5. Hafta | İç mekanda yönelim sistemleri ve mekansal karşılıkları | 6. Hafta | İç mekanda yönelim sistemleri ve mekansal karşılıkları | 7. Hafta | Ara Sınav / Makale ön araştırması teslimi | 8. Hafta | Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme | 9. Hafta | Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme | 10. Hafta | Makale Sunumu 1 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 11. Hafta | Makale Sunumu 2 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 12. Hafta | Makale Sunumu 3 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 13. Hafta | Makale Sunumu 4 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 14. Hafta | Makale Sunumu 5 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Paul Arthur; Romedi Passini (1992).Wayfinding : people, signs, and architecture, New York : McGraw-Hill Book Co. Koyuncu H, Yang SH (2010) A survey of indoor positioning and object locating systems. IJCSNS Int J Comput Sci Netw Secur 10(5):121?128 Lee YH, Medioni G (2015) Wearable RGBD indoor navigation system for the blind. In: Agapito L, Bronstein MM, Rother C (eds) Computer vision?ECCV 2014 workshops. Springer, Cham, pp 493?508 Ingold T. The perception of the environment: essays on livelihood, dwelling and skill. London and New York: Taylor & Francis Group; 2000. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 8 | 4 | 32 | Konu Araştırma | 7 | 4 | 28 | Makale Sunuşu | 7 | 3 | 21 | Makale İnceleme | 14 | 3 | 42 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 14 | 4 | 56 | Toplam İş Yükü | | | 303 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |