Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKANDA KORUMA KURAMI İMB654 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Can Mehmet Hersek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Koruma kuramlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklar,
2) Farklı koruma yaklaşımlarını irdeleyecekler,
3) Uluslararası koruma tüzük ve anlaşmalarını irdeleyecekler,
4) Ülkemizdeki Koruma yasası ve idari mevzuatını öğrenecekler
5)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMITarihi süreç içerisinde uluslararası ve ulusal düzeyde koruma ve restorasyon kavramı ve koruma bilincinin gelişimi incelenerek mimari ve iç mimari ölçekte uygulama alanları ve yöntemleri üzerinde üzerinde bilgi verilmekte ve öğrenciler tarafından araştırma yapılmaktadır. Bu bağlamda tasarımcının uyması gerekli olan uluslararası ve ulusal yasa, tüzük ve mevzuat dersin ana konusunu oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Tanıtım
2. Hafta 2. Hafta Koruma kuramlarının tarihsel gelişimi
3. Hafta 3. Hafta Koruma kuramlarının tarihsel gelişimi
4. Hafta 4. Hafta Çağdaş koruma yaklaşımları
5. Hafta 5. Hafta Çağdaş koruma yaklaşımları
6. Hafta 6. Hafta Uluslararası koruma tüzük ve anlaşmaları
7. Hafta 7. Hafta Uluslararası koruma tüzük ve anlaşmaları
8. Hafta 8. Hafta Ülkemizdeki Koruma yasası ve idari mevzuat
9. Hafta 9. Hafta Yurtdışından Bir Koruma Uygulaması Sunum
10. Hafta 10. Hafta Yurtdışından Bir Koruma Uygulaması Sunum
11. Hafta 11. Hafta Yurtdışından Bir Koruma Uygulaması Sunum
12. Hafta 12. Hafta Ülkemizden Bir Koruma Uygulaması Sunum
13. Hafta 13. Hafta Ülkemizden Bir Koruma Uygulaması Sunum
14. Hafta 14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Michael Ross, Planning and the Heritage Policy and Procedures, E& FN SPON, 1996
2. Ahunbay Zeynep. Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007
3. Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999
4. Bergil, M.S. Doğada/ Bilimde/ Sanatta Altın Oran, Arkeoloji ve Sanat Yayınları
5. Anonim, An Open Modular Coloumn-Slab Component Building Systems, Building Information Institution, Helsinki, Finland
6. T.S.E. ve ISO Yayınları
7. Donald Watson, FAIA, Time Saver Standarts For Architectural Design Data, Mc Graw Hill Office Madison CT, USA
8. Donald Watson, FAIA, Time Savor Standarts For Interior Design and Space Planning
9. Erder Cevat, Our architectural heritage: from consciousness to conservation, UNESCO, 1986
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev150
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık11111
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler51575
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X  
P2        X  
P3        X  
P4  X   X   X   X  
P5  X   X   X   X  
P6  X   X   X   X  
P7         
P8         
P9         
P10