DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Can Mehmet Hersek
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tarihi İç Mekan tasarımında dönüşüm ve işlevlendirilme çalışmalarını irdeleme konusunda bilgi sahibi olur 2) Tarihi İç Mekan dönüşümünde çağdaş uygulamalar hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olunur 3) Tarihi yapıların farklı işlevlere göre oluşturulan iç mekan düzenlemelerinde bilgi sahibi olur 4) Tarihi yapıların çağdaş iç mekan düzenlemeleri konusunda uluslararsı standartlara uygun proje hazırlama konusunda beceri kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Bu ders, tarihi yapılara ait iç mekanların işlevsel değişimler sonunda yeniden tasarlanarak dönüştürülmelerinde uygulanan çağdaş yaklaşım kriterlerinin saptanmasını hedeflemektedir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders hakkında ve iç mekan dönüşümü konusunda genel bilgilendirme | 2. Hafta | Tarihi yapılarda İç mekan dönüşümünde çağdaş yaklaşımlar I | 3. Hafta | Tarihi yapıarda İç mekan dönüşümünde çağdaş yaklaşımlar II | 4. Hafta | Uluslararası çağdaş tasarım kriterleri ve standartları | 5. Hafta | Tarihi iç mekanlarda dönüşüm öncesi yapılacak analiz çalışmaları | 6. Hafta | Tarihi iç mekanlarda işlevsel gerekliliklerin belirlenme yöntemleri | 7. Hafta | Tarihi iç mekan düzenlemelerinde tefriş ve dekorasyon düzenlemeleri ve donatıların yerleştirilmesi | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Araştırma konusu olarak incelenecek tarihi yapılarda iç mekan dönüşüm projelerinin belirlenmesi | 10. Hafta | Araştırma konusu olarak belirlenen örnek uygulama projelerinin sunumu I | 11. Hafta | Araştırma konusu olarak belirlenen örnek uygulama projelerinin sunumu II | 12. Hafta | Araştırma konusu olarak belirlenen örnek uygulama projelerinin sunumu III | 13. Hafta | Proje örneklerinin genel olarak çağdaş koruma ve tasarım kriterleri açısından detaylı analizi | 14. Hafta | Genel değerlendirme ve Sonuç | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Phaidon Editors , William Norwich, The World's Best Contemporary Interior Designers Phaidon Press, May 26, 2021. Frida Ramstedt, Mia Olofsson, The Interior Design Handbook: Furnish, Decorate, and Style Your Space, October 27, 2020. Wendy R. McClure, Tom J. Bartuska, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2007.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 11 | 154 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 11 | 11 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 5 | 15 | 75 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |