Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKANDA RESTORASYON KORUMA VE YENİDEN İŞLEVLENDİRME İMB652 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Can Mehmet Hersek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tarihi yapılardaki iç mekanların değerlendirilme kriterlerini öğrenir
2) Tarihi yapıların analiz tekniklerini kavrar
3) Tarihi yapıların iç mekan düzenlemelerinde bilgi sahibi olur
4) Tarihi yapılardaki iç mekanlarına yönelik restorasyon ve koruma projelerinin hazırlama konusunda beceri kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIGünümüzde pek çok kültür varlığı niteliğindeki yapı özgün işlevlerini kaybetmiş durumda bulunmaktadır. Söz konusu yapıların yeni bir işlevle yüklenmesi ile ilgili gerekli iç mekan analizleri, koruma ve restorasyon yaklaşımları ile bunlara ilişkin tasarım kriterleri hakkında temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tarihi yapılarda iç mekanlara yönelik koruma çalışmalarının kuramsal temeli
2. Hafta Tarihi yapıların belgelenme teknikleri ve çeşitleri (Rölöve hazırlanması)
3. Hafta İç mekanların analiz yöntemleri
4. Hafta İç mekanlarda yapı malzemesi ve strüktür analizi (Arkeometrik çalışmalar)
5. Hafta İç mekanlarda bozulma, değişim ve deformasyonların saptanması
6. Hafta Restitüsyon projesinin hazırlanması sürecinde iç mekanlar
7. Hafta Restorasyon projesinin hazırlanma sürecinde iç mekanlar
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon
10. Hafta Restorasyon projelerinde iç mekanlarda sıhhi tesisat ve donatıların yerleştirilmesi
11. Hafta Araştırma konusu olarak incelenecek restorasyon projelerinin belirlenmesi
12. Hafta Araştırma konusunun sunumu I
13. Hafta Araştırma konusunun sunumu II
14. Hafta Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAhunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007.
Altınoluk, Ü., Binaların Yeniden Kullanımı,YEM Yayınları, 1998.
Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989.
Feiffer, C., II Progetto di Conservazione, Franco Angeli Libri, Milano, 1989.
Feilden, B., Conservation of Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982.
Fitch, J.M., Historic Preservation, University Press of Virginia, 1990.
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007
Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları.
ICOMOS, International Charters for Conservation and Restoration, Paris, 2001.
Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999.
Kuban, D., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu:Kuram ve Uygulama, YEM Yayınevi, İstanbul, 2000.
Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000.
Madran, E., Tanzimat?tan Cumhuriyet?e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler; 1800-1950, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara,2002.
Orbasli, A., Architectural Conservation: Principles and Practice, Blackwell Publishing, 2007.
Uluengin, Bülent. Rölöve, YEM Yayınları, 2007.
Umar, B., Eski Eserler Hukuku, Ege Ü. Hukuk Fak. Yay., İzmir, 1981.
Weaver, M.E., Coserving Buildings, Preservation Press, John Wiley, New York, 1997.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık11111
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler51575
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X       X
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10