Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜLTÜR, SANAT VE İÇ MEKAN ETKİLEŞİMİ İMB650 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Adnan Tepecik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültür, Sanat Ve İç Mekan Etkileşimi arasındaki ilişkiyi kurar.
2) Alan araştırması yapma
3) Bilgileri analiz etme
4) Makale yazabilme becerisi
5) Hakemli dergilerde araştırmasını yayımlayabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMITarihi süreç içerisinde insanlık serüveni, ihtiyaçlarını tasarım ve sanat üretimine dönüştürürken, yaşadığı mekanları önce barınma, daha sonra yaşama kültürüyle donattığı değerler yaratmıştır. Yaşam kültürlerinin biçimlendirdiği iç mekan tasarımlarında sanat, kültürün etkisiyle nasıl bir mekan tasarımı oluşturmaktadır. Bu durumun, yüzyılların zaman çizelgelerine uygun biçimde araştırılması dersin ana konusunu oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, müfredatın tanıtılması.
2. Hafta Konuya giriş
3. Hafta Ders konusu ile ilgili kaynak, kitap ve makale taraması.
4. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrisinin sanat ve tasarıma etkileri.
5. Hafta Sanayi devrimi ve sanat.
6. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
7. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Makale sunumu.
10. Hafta Makale sunumu.
11. Hafta Makale sunumu.
12. Hafta Makale sunumu.
13. Hafta Raporların sunumu ve teslimi
14. Hafta Final Teslimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, T. W. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İletişim Yayıncılık.
Baudrillard, J. (2013). Tu?ketim Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Bolen, W. (1988). Contemporary Retailing. Prentice Hall.
Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (2005). Popu?ler Ku?ltu?r ve İletişim. Ankara: Pozitif Matbaacılık.
Gezer, H. 2007. Yu?zeyin Kimlig?i, Malzeme- nin Kendini I?fadesi. Mimarlıkta Malzeme Dergisi, 2007(4):35-45.
Kandinsky, V. 1993. Sanatta Zihinsellik U?stu?ne, Yapı Kredi Yayınları, I?stanbul.
Morgan, T. (2008). Visual Merchandising,Window and Display for Retail. Londra: Laurence King Publishing.
Taşcıoğlu, M., 2013, Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, YEM Yayın, 1.Baskı, İstanbul
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)177
Saha/Alan Araştırması177
Seminer (hazırlık dahil)11010
Rapor yazma2510
Uygulama11010
Makale İnceleme10220
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma12560
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X      
P3      X    
P4        X  
P5          X
P6          X
P7         
P8         
P9         
P10